Wanneer kan je het best eiwitten innemen?

Zodat het zo goed mogelijk wordt benut door je lichaam.

Weet jij het antwoord?

/2500

s`Morgens bij het ontbijt, en s`avonds na het sporten. Toegevoegd na 5 minuten: Vergeet niet dat er vele verschillende soorten eiwitten zijn. Na het sporten zou ik bijvoorbeeld kiezen voor whey eiwit. Eiwitten zijn als supplement in poedervorm verkrijgbaar bij sportwinkels. Let er op dat aan de meeste eiwitpoeders ook andere stoffen zijn toegevoegd, waaronder bijvoorbeeld suiker of aspartaam. Prima eiwitten krijg je bijvoorbeeld ook binnen door het eten van biologische eieren van kippen die ook gras gegeten hebben . Die zijn super lekker ook!

Het tijdstip maakt niet uit. Wat belangrijker is dat je het combineert met koolhydraten, want dan kan je lichaam de eiwitten veel beter opnemen. In plaats van koolhydraten kan je het ook verrijken met zink en vitamine B6.

Bronnen:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiw...

De meeste denken dat je lichaam direct na het sporten eiwitten nodig heeft. Dat is niet waar. Je lichaam heeft na het sporten meer behoefte aan koolhydraten. Het duurt ongeveer 3 uur voordat je je eiwitten hebt verbrand en daardoor heeft direct na het sporten eiwitten geen zin. Begin je dag met de juiste koolhydraten zoals havermoutpap of brinta, neem daar een aantal gram eiwitten bij omdat eiwitten beter in je lichaam wordt opgenomen samen met koolhydraten.

eiwitten herstellen de kleine haarscheurtjes in je spieren na het trainen veel sneller want je lichaam maakt zelf niet genoeg aan. Het scheelt ook in de spierpijn erna omdat je sneller hersteld. Koolhydraten zijn voor verbranding en eiwitten voor opbouw en herstel. Ik had de andere antwoorden nog niet gelezen,succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100