Wat te doen tegen talgklieren op penis?

Wat te doen tegen talgklieren op penis? Niks op doktersrecept graag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
38.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks

Antwoorden (3)

Niks, eigenlijk. Hetzelfde als met puistjes op je gezicht- die in de puberteit ook wat heftiger aanwezig zijn, OOK op je geslachtsdelen vaak.
Als het echt een puist wordt : eventueel uitdrukken. En natuurlijk goed wassen en droog houden (geen synthetisch ondergoed).
Meer is helemaal niet nodig ; het hebben van 'puitjes'is normaals volslagen normaal, en dat het er wat meer zijn hoort bij deze leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dankuwel, maar gaat het na de pubertijd over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de meeste mensen uiteindelijk wel, of wordt het in elk geval een heel stuk minder, Net als puistjes elders op het lichaam, (gezicht, rug e.d.).
Natuurlijk krijgt vrijwel iedereen ook regelmatig in zijn leven nog wel eens ergens EEN puistje, ook dáár, maar dat gaat ook vanzelf weer over.
Als je je op de plek waar je last hebt scheert, daar mee stoppen, eventueel kort houden met een tondeuse kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talgkliertjes op de penis zijn volledig onschadelijk. Het probleem is wel dat mensen zich ervoor kunnen schamen. Helaas gaan ze niet vanzelf weg. Het enige wat je ertegen kan doen is ze laten weglaseren, wat een dure bedoening is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luuk155
een jaar geleden
Ze gaan wel vanzelf weg