Ik heb een super dringende vraag voor m'n tante over een ziekenhuis zie beschrijving!

M'n tante is iets in begin dertig en heeft borstkanker :( ze heeft al chemo's gedaan enzo en nu mag ze kiezen tussen behandeling in haar woonplaats of in Amsterdam (dat is ong 1 uur van de woonplaats vandaan) ze hebben wel maar een auto van haar man die werkt ze werkt zelf niet en heeft 2 kinderen eentje die net 5 maanden is. Wat is beter voor haar ze heeft al borversterkingen gehad want de kanker is verspreid :( Please hulp hiermee ikzelf denk dat amsterdam beter voor haar is, wat denken jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Als het ziekenhuis in Amsterdam het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis is die je bedoelt, dan zou ik daar zeker voor gaan. Dit ziekenhuis is helemaal alleen gespecialiseerd op kanker en blinkt ook ver uit boven de rest op dit gebied. Plus iedere patiënt die je daar tegen komt heeft het dus, waar je tante misschien nog extra steun aan kan hebben. Heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zoek het ziekenhuis waar specialisten aanwezig zijn, als de kanker zich al verspreid heeft kun je het best behandeld worden door de beste..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan te raden is een Universitair ziekenhuis.
Ziekenvervoer kan geregeld worden met ziekenfonds.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
1. Het Amsterdamse ziekenhuis dat gespecialiseerd is in de behandeling van kanker, nl. het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, is geen universitair ziekenhuis.
2. Het laatste ziekenfonds sloot in 2006 zijn deuren. Overigens denk ik dat het in de praktijk niet zoveel uitmaakt in welk ziekenhuis je wordt behandeld, mits ze voldoende behandelingen per jaar uitvoeren en dus over een volwaardige afdeling Oncologie beschikken. Via de (overheids)website http://www.kiesbeter.nl/algemeen kun je de verschillende ziekenhuizen vergelijken. Oncologen hebben voortdurend overleg met elkaar, ook met collega's van de gespecialiseerde behandelklinieken zoals Daniël de Hoed Kliniek en het Antoni van Leeuwenhoek. Ook röntgenfoto's en specifieke behandelingen worden onderling uitgewisseld en besproken. Bij de twee genoemde ziekenhuizen kom je overigens alleen terecht in zeer ernstige gevallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 200m van mijn deur zijn 2 grote ziekenhuizen. uiteraard ook oncologische afdeling doch specialist heeft mij doorverwezen naar UZA Edegem. Universitair Ziekenhuis Antwerpen.
Pieter2011
12 jaar geleden
@zazoe Ooh, jij woont in België..?! Sorry, als ik dat had geweten, zou ik niet zo op je antwoord hebben gereageerd. In Nederland bestaat het ziekenfonds namelijk niet meer, in België wel... In ons land roept iedereen al gauw dat universitaire ziekenhuizen beter zijn, maar in de praktijk hoor (en lees) je ook heel andere verhalen. Voor de behandeling van kanker krijgt het Amsterdamse Antoni van Leeuwenhoek (en dat is geen universitair ziekenhuis) de hoogste patiëntenwaardering, maar in de Top 100 van beste ziekenhuizen scoort het slechts 54 punten:
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Wetenschap/278916/Elsevieronderzoek-de-beste-ziekenhuizen.htm
http://www.ad.nl/ad/nl/1401/home/integration/nmc/frameset/nieuws/ziekenhuistop100.dhtml
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Pieter2011 Ik heb daar in het UZA Edegem ontzettend veel Nederlandse patienten gezien en gesproken (in de rookkamer)....
Pieter2011
12 jaar geleden
Ja, dat geloof ik best! Het grootste deel van mijn familie gaat altijd naar Belgische ziekenhuizen als er "iets bijzonders" aan de hand is. Die zijn veel beter dan Nederlandse ziekenhuizen. (Enneeh.... in die rookkamer moet je niet komen hè?! Hoewel, in Nederland zeggen ze altijd: gerookt vlees is blijft langer goed).
Hey,

Alvast sterkte!! Ik maak dit van heel dichtbij mee :( mijn moeder.. Volgens mij krijgt je tante binnenkort de bestraling, tenminste zo ging dat bij me ma.. Mijn moeder is eind december geopereerd, chemos ook al gehad, en 1 maand terug heeft ze haar laatste bestraling gehad.. Ze hebben ons toen verteld dat t ziekenfonds het vervoer vergoedt, maar ik wilde haar zelf elke dag brengen. Ik heb er ook geen vergoeding voor aangevraagd, omdat dat t laatste was waar ik toen aan dacht. Maar, wij hoefden maar 10 min te rijden naar het ziekenhuis, dus dat scheelt. Maar als ze t ziekenhuis in Amsterdam goed vindt, moet ze gewoon daarheen gaan. Het wordt toch wel vergoedt, of ze wordt opgehaald. Ik weet niet waar ze is verzekerd, maar bij de zilveren kruis moet je volgens mij ong 90 euro vooruit betalen, en daarna wordt het per km vergoedt. Maar j gaf aan dat z geen auto heeft, dan zou je tante morgen haar verzekering bellen om een uitgebreide informatie te krijgen hoe t met de taxi kosten gaat.

Veel sterkte, moeilijke tijden, maar hoop dat t snel voorbij is!!
Gr., Cey
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Amsterdam zit het antonio van leeuwenziekenhuis dat is een gespecialiseerd ziekenhuis voor kanker. dat zou dus mijn voorkeur hebben.