Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik ga op nieuwjaarsdag een nieuwjaarsduik maken hier in de rivier, voor het goede doel. Hebben jullie daarvoor nog tips voor mij? Wat moet ik wel en wat absoluut niet doen?

Toegevoegd na 5 dagen:
Allemaal bedankt voor de tips! We zijn inmiddels gesprongen, en er gezond weer uitgekomen. We hebben een mooi bedrag van €9000,- opgehaald.

Weet jij het antwoord?

/2500

Neem een thermosfles warme koffie of chocomelk mee voor als je het allemaal achter de rug hebt. Grote strandlakens om je warm te krijgen lijken me ook erg handig. En alvast een tip: Vaseline smeren helpt niet. Werdt vorig jaar ook op het NOS Journaal gezegd.

Eigenlijk heb ik niet zoveel tips, maar het komt absoluut goed, omdat je iets positiefs in beweging zet. Het is supertof dat je dit wilt doen. Succes hoor.

Je neus dichtknijpen, ivm met vuil in het water (tegen neusbeschadiging) En je handen kruislings voor je lichaam. Succes!

Een beste laag vet op je huid smeren en niet duiken als er een ijslaag op het water ligt. Laar je niet meenemen door de stroming, bij stroming een touw oid om je middel binden en aan de wal vast laten houden/ vast zetten. Niet in je uppie dit ondernemen. Onderkoeling loop je met het verwachte weer snel op. Neem dus verzorgers mee, liefst ook een die EHBO en een mobiel bij zich heeft. Warme dekens enz moeten bij de hand zijn. Als je verkleumd bent, kun je vrijwel niets meer. Warm je daarna LANGZAAM op GEBRUIK GEEN ALCOHOL VAN TEVOREN. Veel plezier.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100