Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik ga op nieuwjaarsdag een nieuwjaarsduik maken hier in de rivier, voor het goede doel. Hebben jullie daarvoor nog tips voor mij? Wat moet ik wel en wat absoluut niet doen?

Toegevoegd na 5 dagen:
Allemaal bedankt voor de tips! We zijn inmiddels gesprongen, en er gezond weer uitgekomen. We hebben een mooi bedrag van €9000,- opgehaald.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

1 . Zoek van te voren de buiten lucht goed op zodat het lichaam kan wennen aan de (verwachte) kou
2. Eet goed, bijvoorbeeld stamppot zodat je de reserves goed opbouwt.
3. Douche kouder de dagen voor de duik, ook goed voor een stevigere huid
4. Aangekomen vet tijdens de feestdag geeft extra energie en
vergroot je uithoudingsvermogen tijdens de frisse duik!
5. Smeer je zelf in met vaseline, dringt de kou minder snel door in je lichaam,
kijk maar naar de pinguïns.
6. Zorg voor warme kleding naar afloop zoals mutsen, handschoenen en warme schoenen, misschien ook een feestneus.
7. Goede warming up voor de duik.
8. Na de duik verder gaan met de warming up en springend je
kleding aan trekken en snel die gratis snert ophalen zodat je
binnen no time weer heerlijk warm en voldaan bent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Drink niet teveel alcohol de avond er voor ,duik er in met een gevulde maag dus een goed ontbijt. brrrrr heel veel succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem warme kleding en een grote handdoek mee, zodat je na afloop jezelf goed kunt opwarmen. Eventueel een thermosfles met iets warms zodat je dat kunt opdrinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker dik invetten en daarna snel weer in de kleren.
Ervoor en erna geen alcohol gebruiken.
Veel plezier en een goede jaarwisseling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naast de bovenstaande tips van anderen: zorg dat je niet alleen bent, en dat degene die meegaat een mobiel bij heeft, voor het geval er iets mis gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:D Mja, laat die tip van mij maar zitten dan inderdaad :D
Boek een vlucht naar een tropisch eiland en spring daar op nieuwjaarsdag in het water :)

Maar goed, dat zal wel geen optie zijn:
Zorg ervoor dat je een thermoskan warme drank bij je hebt, zorg voor warme kleding en zorg dat je na je duik direct ergens binnen kunt gaan staan.

Erg moedig met deze temperaturen. Succes ermee. Wat is het goede doel trouwens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol :-P naar een tropisch eiland :-P +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi doel. Scholen bouwen e.d.?
Ik zag dat er een rekeningnummer op de site staat.
Zal in januari mijn financien eens beschouwen. Mocht het er goed voor staan, zal ik ook enkele eurie doneren.
Neem een thermosfles warme koffie of chocomelk mee voor als je het allemaal achter de rug hebt. Grote strandlakens om je warm te krijgen lijken me ook erg handig.

En alvast een tip: Vaseline smeren helpt niet. Werdt vorig jaar ook op het NOS Journaal gezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn tip is hou rekening mee met de lage weerstand.! Dat je niet longontsteking van krijgt.
http://www.google.nl/gwt/x?ei=rUo3S_y6EpjJ1QaSwLiOBw&source=m&u=http%3A%2F%2Fnl.wikipedia.org/wiki/Longontsteking&wsc=eb&wsi=6172c35c5fa26fb1

Als ik jou zou was, zou ik het niet doen.
Denk aan je gezondheid.!
Als jij zegt ik gaat 't toch doen.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je insmeren met vette boter..smerig maar werkt wel....geen warm drinken in je lijf voor je duikt want dan is het contrast warm/koud dat voor problemen zorgt.. suiker en koolhydraten voor je duikt geven kort en heftig energie en dus warmte..maak daar gebruik van..

succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoiets wil je geen 2e keer hoeven doen dus zorg dat je de herrineringen op foto/film krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker invetten en opvallende (schaarse) kleding voor het goed doel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heb ik niet zoveel tips, maar het komt absoluut goed, omdat je iets positiefs in beweging zet.
Het is supertof dat je dit wilt doen.
Succes hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neus dichtknijpen, ivm met vuil in het water
(tegen neusbeschadiging)
En je handen kruislings voor je lichaam.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een beste laag vet op je huid smeren en niet duiken als er een ijslaag op het water ligt.
Laar je niet meenemen door de stroming, bij stroming een touw oid om je middel binden en aan de wal vast laten houden/ vast zetten.
Niet in je uppie dit ondernemen.
Onderkoeling loop je met het verwachte weer snel op.
Neem dus verzorgers mee, liefst ook een die EHBO
en een mobiel bij zich heeft. Warme dekens enz moeten bij de hand zijn.
Als je verkleumd bent, kun je vrijwel niets meer.
Warm je daarna LANGZAAM op
GEBRUIK GEEN ALCOHOL VAN TEVOREN.
Veel plezier.