Hoe komt het dat ik gister draaierig werd en hoofdpijn kreeg na 5086 woorden te hebben geschreven?

Gister had ik een lekkere dag ga schrijven, heb in totaal 5086 woorden geschreven. In de avond toen ik er bijna klaar was, voelde ik me draaierig worden en hoofdpijn krijgen.

Zelf zei ik tegen mensen op msn, dat komt omdat ik teveel fantasie gebruikt heb. Kan dat? Of is er een andere oorzaak dat hier het gevolg van is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat is het nut van het aantal woorden tellen, tot 10 ok, maar 5086, daar zou ik ook hoofdpijn van krijgen
Kristal
12 jaar geleden
;-))) Crea.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook als ik te lang spelletjes doe, of te lang GV ;-)

Antwoorden (3)

teveel inspanning zou een oorzaak kunnen zijn.

Of je hebt in die tijd niets gedronken of wat gegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de hele dag door gegeten en gedronken :). Dus inspanning zou wel mogelijk kunnen wezen, maar ik had ook steeds een kwartier pauze, na de 500 woorden..
Kristal
12 jaar geleden
Gewoon,
je lichaam zegt: genoeg is genoeg.
Dat kan je lichaam maar op 1 manier doen: zeer gaan doen zodat je niet verder kan.
Gewoon,
je lichaam zegt: genoeg is genoeg.
Dat kan je lichaam maar op 1 manier doen: zeer gaan doen zodat je niet verder kan.

Sorry, was mijn antwoord maar ik had het per ongelijk bij de reacties gezet
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Off topic; Mag ik vragen wat je met per ongelijk bedoeld?
Kristal
12 jaar geleden
ja dat mag, ik bedoel "per ongeluk" :-)
Nu is 5000 woorden niet denderend veel, maar voor iemand die weinig schrijft en geen vloeiend (aan elkaar) handschrift heeft ontwikkeld, kan het een hele inspanning zijn. Bovendien zit je in een niet echt heel natuurlijke houding boven je papier gebogen, met wat pech ook nog eens aan een niet helemaal ergonomisch verantwoorde tafel/stoel-combinatie.

En ja, dan krijg je pijn in je hoofd en kun je duizelig worden. De hoofdpijn is dan in de regel afkomstig uit de spieren in de nek, maar trekt door je hele hoofd. Zelfs het hoofd opzij draaien kan pijnlijk zijn.

Er zijn wel mensen die hoofdpijn krijgen van nadenken, maar dan gaat het meer om heel ingewikkelde vraagstukken waar je heel veel aandacht bij moet houden, en niet om simpele verhaaltjes bedenken. Van je fantasie gebruiken krijg je ECHT geen pijn in je hoofd.

Maar wel van te lang werken in een slechte houding, liefst ook nog met te weinig licht en een ongeoefend lichaam. ga eerst maar eens na of daar het probleem kan liggen.

(Ik ga er daarbij wel van uit dat je met de hand hebt geschreven, wat de kans op deze klachten verhoogd, maar ook van te lang achter de computer zitten kunnen ze uitstekend ontstaan. )

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je voldoende gegeten en gedronken terwijl je bezig was ? Je hersenen vreten energie, dus ook daar kun je duizlig / licht in je hoofd van worden. Hoofdpijn krijgen zelfs, vooral van de dorst.