Ik heb dagelijks last van vaginale afscheiding , wat heb ik?

Hoi,

Ik ben een meisje van 17 jaar en heb dagelijks last van afscheiding. Hier heb ik wel al 2 jaar last van, maar dacht dat dit erbij hoorde!
Nu wordt het de laatste tijd steeds erger (steeds natter) en ben ik bang voor een soa, ik heb alleen nog nooit seks gehad (of zoiets dergelijks).

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
5 jaar geleden
Heeft het een vreemde kleur, geur, en/of structuur?
Hoe is je intieme hygiëne? Was je met zeep?
Ritsuka
5 jaar geleden
Wit/lichtgele kleur, geen tot weinig geur, en vooral vloeibare structuur is normaal (denk aan eiwit wat nog niet echt gebakken is, dat snotterige).
Je vulva was je alleen met lauwwarm water, geen zeep of wasemulsie.

Antwoorden (1)

Gewone vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel dat geen kwaad kan.

Als de afscheiding verandert doordat schimmels of bacteriën zich (tijdelijk) uitbreiden, gaat ook dat vaak vanzelf over.

Als u veel last heeft van bijvoorbeeld jeuk, zwelling, extra veel afscheiding of stinkende afscheiding, maak dan een afspraak met de huisarts om uw klachten te bespreken.
fremar