Hoe zorg ik ervoor dat ik meer eetlust heb?

Hoi allemaal,
Ik ben erg mager van mijzelf, en er worden vaak opmerkingen over gemaakt waardoor ik me heel onzeker voel. Voor de duidelijkheid ik heb geen anorexia of iets anders. Als ik in de spiegel kijk vind ik mezelf ook erg dun. Ik neem me iedere keer voor om meer te eten maar dit lukt nooit ik val altijd weer terug in mijn oude routine. Laten mijn hersenen denken dat ik vol zit ? en hoe zorg ik ervoor dat ik meer eetlust heb en uiteindelijk meer ga eten?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ga hiermee eens langs je huisars, die kan goed bepalen of je je terecht zorgen maakt.

Er zijn wel dingen die je kan doen om je eetlust op te wekken:
Regelmatig eten, op vaste tijden kleine beetjes eten.
Drink niet vlak voor een maaltijd.
Het eten van een kopje bouillon een half uur voor de maaltijd schijnt eetlust opwekkend te zijn.
Ga rustig zitten om te eten, maak er iets gezelligs van, dek de tafel, kaarsje aan eventueel muziekje op, dus niet een bord en voor de tv gaan zitten.
Neem er de tijd voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verandering van spijs doet eten!

Dus eet gevarieerd en bouw langzaam de hoeveelheid op!
Over eet jezelf niet, want dat is niet prettig.

Ga niet overdreven vet eten, maar zorg voor goede bouwstoffen in je voeding.

Eet zodra je trek krijgt.

Kom je nog geen gram aan, dan zul je moeten accepteren dat jouw lichaam een zeer goede stofwisseling heeft en dat het geen zin heeft om er moeite voor te doen!

Wat ook wil helpen is een 15 daagse vakantie naar een goed all inclusive hotel in een warm land, waarbij je het hotel niet verlaat maar continu eet en drinkt!

Hier zul je mij niet vinden, dus je bent veilig! LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij (s'ochtends vooral) helpt is zo'n uur/half uur voordat je gaat eten een half glas water drinken.
Het klinkt vreemd maar mij helpt het wel.
Niet helemaal vol drinken! Dan eet je daarna helemaal niets meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat bij mij hielp op die leeftijd is meerdere keren per dag eten maar wel gezond! en mocht dat nog niet werken (je hebt op die leeftijd een snelleverbranding) zou je kunnen gaan fitnessen en of weightgainers te gebruiken. succes!

Toegevoegd na 3 minuten:
met meerdere keren bedoel ik bv 5 keer en dan met name koolhydraten dus bv bruin donker bruin brood en brinta
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het verstandig om eens een afspraak te maken bij een dietiste.
Probeer in elk geval ongezonde tussendoortjes te laten staan en 3 keer per dag een volwaardige maaltijd te gebruiken waarin je een beetje neemt uit alle vakjes van de schijf van 5 (maaltijdschijf).
Tussen door lekker een smoothie of een gezond alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan ook van die voedingssupplementen in de vorm van drankjes a la aardbeien smaak , tropical , banaan enz. Als je met regelmaat deze drinkt bv, 1 per dag krijg je veel extra nodige voedingswaren binnen. Wordt vaak ook aangekaart door artsen en apothekers. verkrijgbaar bij apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk ten eersten dat iedereen zo zijn/haar eigen lichaamsbouw heeft: mager, tenger, 'gemiddeld', mollig, dik.

Als je denkt dat het echt een probleem is (dat makkelijk over kan gaan als je eenmaal uit de puberteit bent!), begin dan met meer porties gedurende de dag.
Een broodje als ontbijt of lunch is officieel niet voldoende, maar ja, als jouw lijf vindt dat het dat wel is doe je daar niet heel snel iets aan. Wennen aan vaker wat eten is makkelijker dan jezelf tegen heug en meug dwingen tot grotere porties.

Let in elk geval op dat alles dat je eet (en drinkt!), volwaardig is - geen frisdranken of kant-en-klare vruchtensappen uit een pak bijvoorbeeld, en geen witbrood maar volkorenbrood.

Het flauwvallen en dergelijke kan komen door een lage bloeddruk, en is lastig maar op zich niet gevaarlijk. Ook een lage bloeddruk wordt vaak met de jaren minder lastig.