ga je onder algehele narcose als je verstandskiezen moeten worden getrokken

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen me onderste twee later me andere 2, alleen bij me onderste ligt ie met de kroon niet naar boven maar naar de zijkant en helemaal fout.. Doet nu gewoon ook al pijn dus ben daarom wel benieuwd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Alleen als door de stand van de kiezen een kaakchirurg nodig is die algehele narcose gewenst acht, of als je naar een speciale angsttandarts gaat die algehele narcoses toepast.
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/algehele-narcose-verwijderen-verstandskiezen-toegestaan.32080
In principe is het meestal niet nodig en kunnen de kiezen gewoon met een lokale verdoving getrokken worden.
De bovenkiezen zijn het makkelijkst te verwijderen omdat de tandarts daar het beste bij kan, de onderkiezen is wat meer getrek en gesjor.
Persoonlijk vond ik de prikken van de verdoving en het geluid in m'n kaken door het trekken het vervelendst, het was verder nauwelijks pijnlijk en napijn heb ik niet gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, bij trekken wordt alleen plaatselijk verdoofd.
12 jaar geleden
een plaatselijke verdoving volstaat over het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, bij trekken wordt plaatselijke verdoving toegepast.

Bij mij was het echter zo dat ze alle 4 tegelijk operatief verwijderd moesten worden en daarbij had ik wel de keuze tussen plaatselijke verdoving of algehele narcose. Algehele narcose werd echter niet volledig vergoed, maar heb er wel voor gekozen.

Kleine tip, ik weet dat het bij trekken niet mag, maar ook bij operatief verwijderen is alle 4 tegelijk af te raden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In princiepen niet, maar er zijn wel narcose tandartsen.

Mocht je egt onder narcose willen kijk wel goed wat er wel en niet is verzekerd!

als bron heb ik een voorbeeld gedaan van een narcose tandarts.