is niet zo heel gezond zitten veel e nummer in tenzij je het bij de slager vandaan haalt maar in princiepen zou je vanaf 12 mnd dit kunnen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal E-nummers zegt NIETS over hoe gezond iets is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ bliets wel als je ze opzoekt? in het e nummerboekje maar gezondheid van een kind is tegenwoordig schijnbaar ook niet meer belangrijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal E nummers zegt zeker wel iets over hoe gezond iets is. E nummers zijn door de EU goed gekeurde nummers omdat het zo lekker veel geld op brengt. Net als kunstmatige zoetstoffen. Lees het boekje: Wat zit er in Uw eten. Verborgen klachten? Kanker? Hart en vaat ziekten? Kan zomaar eens uit onverwachte hoek komen. Zo goed heeft de regering het niet voor hoor, met zijn burgers, zeker niet als er geld te verdienen valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik had ook een reactie geplaatst staat ie er niet bij. opnieuw.
Inderdaadzegt een E nummers niet hoe gezond het is. Als ze dat zouden doen zou niemand het meer kopen! En die plus is van bij!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het aantal E-nummers zegt helemaal niets. Als E300 - E321 er allemaal inzitten, zijn dit heel veel E-nummers: dus is het volgens jullie ongezond. Onzin. E300 - E321 zijn antioxidanten (zoals vitamine C, vitamine E, etc.) die essentieel zijn voor een goede werking van het lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg eens met Bliets. Puur het feit dat iets een E-nummer heeft, zegt niets over gezondheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zijn de meningen daar over verdeeld ! Hoe u uzelf dagelijks vergiftigd
De E- van E-nummers heeft niets met vitamine E te maken! Het zijn door de EU goedgekeurde hulpstoffen/additieven. Het wordt in levensmiddelen gestopt om de houdbaarheid te verlengen, het lekker te laten ruiken, een goede smaak te geven enz. Maar weet u ook dat je er heel veel klachten van kunt krijgen. Wat dacht u van allergieën, hyperactiviteit en astma? Sommige E- nummers zijn in landen als Amerika en Canada verboden, maar hier niet. bron: http://tina.infoteur.nl/specials/e-nummers.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeg Mealycook, je kunt lezen, denk ik zo, dus lees Bliets' reactie hier vlak boven nog eens. Zijn vitamine C en E ongezond? Die hebben ook E-nummers en worden vaak als zodanig vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gaat mij niet om zogenaamde gezonde e nummer het gaat mij er om dat je moet oppassen als er e-nummers in zitten ongezond kan zijn en je er voor moet oppassen zeker bij pasgeboren kinderen vroeger werd alles door moeder gewoon vers klaargemaakt tegenwoordig moet alles snel en worden er allerlei additieven aan toegevoegd maar mooi dat ze er ook gezonde dingen instoppen zoals uit bliets antwoord blijkt. dat vind ik niet meer dan normaal maar zoals je in mijn antwoord hebt kunnen lezen zijn er ook twijfels of bepaalde stoffen wel of niet gezond zijn gezien ze in andere landen wel verboden zijn voor mij dan liever vers zonder toevoegingen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ben ik dan wel weer met je eens.
Mijn zoon is 5 en hij krijgt het nog niet. Laten de darmen eerst maar goed volgroeien want er zal maar net een parasiet in zitten die maken die kleintjes met al weinig weerstand 3 keer zo ziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar wat is dan WEL een goede leeftijd? (Dat is immers de vraag, niet of jouw kinderen 't wel of niet krijgen.)
Het wordt afgeraden om jonge kinderen filet americain te geven ivm voedselinfectie. (E coli O157)

E. coli O157 Komt voor in: rauw rundvlees, rauwe melk, rauwe ongewassen groente en met ontlasting besmet oppervlaktewater.
Andere gevolgen: bloederige diarree, blijvende schade aan de nier.
Te voorkomen door: verhit voedsel tot het gaar is en kook rauwe melk voor gebruik. Geef jonge kinderen en ouderen geen rauwe vleesproducten zoals tartaar, filet américain en ossenworst.