Ik wil van Huisarts veranderen.Mag ik iemand anders machtigen om mijn dossier op te halen? Ik vind dit nogal pijnlijk

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat ik naar een andere stad verhuisde en daarmee dus een andere huisarts kreeg heb ik nooit zelf mijn dossier opgehaald. De huisarts stuurt die op. En ik denk eigenlijk dat alle dossiers tegenwoordig op de computer staan dus dan valt er niks meer op te halen. Dus gewoon van huisarts wisselen als je je daar fijner bij voelt hoor!

Moet de huisarts je dossier niet gewoon overdragen aan je nieuwe huisarts? Dat hoef je helemaal niet zelf te doen volgens mij.

Ik vrees van niet. Je huisarts zal dat waarschijnlijk zelf aan een andere huisarts moeten doorspelen en daar is wellicht jouw schriftelijke toestemming voor nodig. Ik denk dus dat er niks anders op zit dan een kort, laatste bezoekje aan je huisarts.

Ik denk niet dat dit kan,maar je kunt ook vragen of je huisarts het naar je opstuurt,hier zijn denk ik wel kosten aan verbonden.

als je zorgt dat je huidige dokter de adres gegevens heeft van je nieuwe dokter dan kunnen ze het rechtstreeks opsturen naar de nieuwe dokter. ze zijn dit verplicht te doen als jij daar om vraagt.

Zelf heb ik mijn huisarts gebeld en gevraagd het dossier door te sturen naar mijn nieuwe huisarts (met de contactgegevens erbij natuurlijk). De huisarts zelf heb ik niet eens gesproken, omdat je altijd eerst de assistente aan de lijn krijgt. Als je huisarts een mailadres heeft, kan je het zelfs per mail vragen. Persoonlijk contact niet nodig! Succes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100