als ik naar school ga durf ik nooit de deur op slot te doen ik ben altijd bang dat ik de deur niet meer openkrijg help me a.ub om daar vanaf te komen?

hey als ik op school ben en naar de wc moet durf ik niet ik ben bang als ik de deur op slot doe dat ie niet meer opengaat thuiis heb ik hier geen last van ik weet niet hoe dit komt maar uiteindelijk moet ik toch naar de wc om iemand voor de deur van van de wc te laten wachten is niet meer z'n goed idee ...
kan iemand mij alsjeblieft helpen hoe ik van deze angst vanaf kom en dat ik gewoon de deur op slot kan doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

probeer even als de deur open is eventjes met het slot te draaien, en als ie wat losser is kun je 9 van de 10 keer er gewoon uit. Je kunt ook als je op de wc zit je met 1 hand de deurklink vasthouden. Hoe je hier echt vanaf komt weet ik niet. Misschien is het gerustellender voor jezelf als je je mobieltje (met btg of abbo natuurlijk) bij de hand heb. Mocht je dan toch vast komen te zitten kun je altijd even een klasgenoot smsen of ie even de concierge oid kan raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Test het slot eerst als de deur open is. Vraag dan of iemand een keer in de buurt wil blijven als je het slot test als de deur dicht zit. Als je de deur dan gewoon open krijgt weet je dat je die in het vervolg open kan krijgen. Ga dan als je naar het toilet moet, altijd naar dat toilet. Of test er een paar op verschillende plekken in het gebouw.
En je moet maar zo denken: wat kan er uiteindelijk gebeuren? Dat je opgesloten zit.. ok.. Er gaan de hele dag door heel veel mensen naar het toilet. Dus je zal echt niet lang opgesloten zitten. Komt goed!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je angst hebt om opgesloten te zitten in kleine ruimtes
zoals WC, lift, enz. noemt men dat claustrofobie. Je kan van deze angststoornis afkomen door bij een psycholoog uit te zoeken waar je angst door ontstaan is en dan cognitieve gedragstherapie te volgen. Misschien kan je er met je ouders over praten en kunnen ze een goede kinderpsycholoog voor je vinden die je kan helpen.
Succes en het komt vast goed.