Waarom merk ik niets van de overgang?

Ik ben nu bijna 55. Maar ik merk er dus helemaal niets van. Behalve dat mijn menstruatie 4 jaar geleden geleidelijk aan is gestopt. Kunnen de verschijnselen nog beginnen? Of ben ik abnormaal?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hadden we dat maar eerder geweten; nu is het te laat om wat met dat voortreffelijke genetisch materiaal te doen ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaloers, jaloers, jaloers!
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook best wel jaloers..maar het scheelt wel weer in de stookkosten dit jaar..hihi :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, Loes inderdaad. Ik heb het altijd koud en zou de verwarming het liefst op 23 graden zetten. Maar ik heb al zo'n hoge energierekening.

Antwoorden (7)

Dat kan hoor!!
Er zijn vrouwen die zeer heftige verschijnselen hebben, maar ook vrouwen die er nauwelijks iets van merken
De heftigheid van je klachten heeft met je hormoonhuishouding te maken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent schijnbaar een van de gelukkigen die zonder klachten daar doorkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik jou was zou ik dolgelukkig zijn dat je er bijna niks van merkt! de een reageerd nu eenmaal anders dan de ander. net als de een met menstruaties ernstige pijnen heeft en de ander niks voelt, de een voor de menstruatie moordneigingen en vreselijke huilbuien heeft en de ander net zo vrolijk lachend doorleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent niet abnormaal,maar gelukkig omdat de overgangs verschijnselen wegblijven. Maak ze niet wakker,maar pas nog wel op met seks! Een jonge moeder van 55 is beslist niet leuk,noch voor het kind (later ) noch voor de moeder!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol Peter +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou er niet meer aan moeten dènken :( +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik slik de pil al drie jaar niet meer en ben nog steeds niet zwanger.
Waarschijnlijk heb je het gewoon goed getroffen en zit je lekker in je vel. Mijn ervaring is dat ik zo gauw ik lekker in m'n vel zit er ook niks van merk en de tijden dat het wat minder gaat, ik opeens wel wat klachten krijg. Nooit erg gelukkig. Nog nooit 's nachts badend in het zweet wakker geworden en ook overdag nog nooit met een hoofd als een reddingsboei rondgelopen. Wel merk ik dat ik meer aanleg voor een buikje krijg, wordt m'n huid slapper en droger, maar ja, dat hoort bij ouder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vooral dat buikje, de opvliegers zijn bij mij een verschrikking soms.
Wat een bofkont zeg die JoseGP :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ouder worden gaat gewoon door, al blijf ik gewoon laagvliegen. Buikje probeer ik met geweld er af te trainen.
Iedereen tekent ervoor om zo door de overgang te komen, maar het is slechts een op de vijf vrouwen ook echt gegeven. Jij bent een van die gelukkigen, wat een bofkont zeg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je nu een probleem omdat je geen probleem hebt...

Geniet ervan... Het ging voor jou dus zonder problemen... Dat wil zeggen dat je los kunt laten... Voel maar in jezelf of dat klopt? Jij ging met jouw ontwikkeling mee... Geen kinderen meer mogelijk en je accepteerde het... En de zin in seks veranderde en je ging erin mee...

Heel fijn voor je en er is nix mis mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik heb echt geen probleem. Echter leeftijdgenoten bijten mij steeds toe dat mijn tijd ook nog wel komt. Maar mijn vraag was eigenlijk of deze verschijnselen nu nog kunnen beginnen. Maar dat weet toch niemand, gewoon afwachten.