Waarom merk ik niets van de overgang?

Ik ben nu bijna 55. Maar ik merk er dus helemaal niets van. Behalve dat mijn menstruatie 4 jaar geleden geleidelijk aan is gestopt. Kunnen de verschijnselen nog beginnen? Of ben ik abnormaal?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan hoor!! Er zijn vrouwen die zeer heftige verschijnselen hebben, maar ook vrouwen die er nauwelijks iets van merken De heftigheid van je klachten heeft met je hormoonhuishouding te maken

Bronnen:
http://www.gezondenzo.net/wat-is-de-menopa...

je bent schijnbaar een van de gelukkigen die zonder klachten daar doorkomt.

als ik jou was zou ik dolgelukkig zijn dat je er bijna niks van merkt! de een reageerd nu eenmaal anders dan de ander. net als de een met menstruaties ernstige pijnen heeft en de ander niks voelt, de een voor de menstruatie moordneigingen en vreselijke huilbuien heeft en de ander net zo vrolijk lachend doorleeft.

Je bent niet abnormaal,maar gelukkig omdat de overgangs verschijnselen wegblijven. Maak ze niet wakker,maar pas nog wel op met seks! Een jonge moeder van 55 is beslist niet leuk,noch voor het kind (later ) noch voor de moeder!

Waarschijnlijk heb je het gewoon goed getroffen en zit je lekker in je vel. Mijn ervaring is dat ik zo gauw ik lekker in m'n vel zit er ook niks van merk en de tijden dat het wat minder gaat, ik opeens wel wat klachten krijg. Nooit erg gelukkig. Nog nooit 's nachts badend in het zweet wakker geworden en ook overdag nog nooit met een hoofd als een reddingsboei rondgelopen. Wel merk ik dat ik meer aanleg voor een buikje krijg, wordt m'n huid slapper en droger, maar ja, dat hoort bij ouder worden.

Iedereen tekent ervoor om zo door de overgang te komen, maar het is slechts een op de vijf vrouwen ook echt gegeven. Jij bent een van die gelukkigen, wat een bofkont zeg!

Heb je nu een probleem omdat je geen probleem hebt... Geniet ervan... Het ging voor jou dus zonder problemen... Dat wil zeggen dat je los kunt laten... Voel maar in jezelf of dat klopt? Jij ging met jouw ontwikkeling mee... Geen kinderen meer mogelijk en je accepteerde het... En de zin in seks veranderde en je ging erin mee... Heel fijn voor je en er is nix mis mee...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100