Waarom worden de medicijnen hier neergelegd? Zie uitleg

Bij een Kruidvat hier in het prachtige Tilburg, liggen de medicijnen niet meer achter de toonbank waar je ze pas krijgt als je er om vraagt, maar achter in de winkel. Je kan daar zoveel medicijnen pakken als je zelf wil, en er is niemand die uitkijkt hoeveel medicijnen iedereen pakt. Waarom wordt dit gedaan? Dit is toch erg gevaarlijk? Een verslaafde kan gewoon medicijnen stelen... Ik snap het niet...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het gaat er om wat zijn medicijnen. Waar om moeten de paracetamolletjes je worden aangereikt als je ze los in de supermarkt kan kopen zo uit het schap. Ik was 10 jaar geleden in Engeland en daar stonden de paracetamol tabletten al lang in de winkel en zelfs in potjes van 100 tabletten en hier mag de verpakking niet groter zijn dan 50. Maar wat veel erger was de prijs in Engeland betaalde ik voor 100 tabletten van 500mg. net zoveel als hier voor 20 tabletten van 500mg. gewoon schandalig. De meeste medicijnen die je zo in de winkel kan kopen is geen zware medicatie en als die overal te koop is ook al zou je er om moeten vragen dan kan je ook grote hoeveel heden van krijgen door naar een aantal winkels te gaan. Dus als het ter voorkoming van verslaving zou moeten zijn helpt het verkopen achter de toonbank ook niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100