Veel slapen, is dat goed?

De laatste maanden moet ik steeds meer slapen. Ik heb het gevoel steeds meer slaap nodig te hebben. In het weekend kan ik zo 13 uur aan 1 stuk slapen en dan smiddags weer een tukje moeten doen. Aan het eind van de week ben ik doodop en dan ben ik wel eens een avond op de bank in slaap gevallen. Ik heb een tijd lang geprobeert een ritme aan te houden zodat je er aan went maar daar krijg ik alleen maar meer slaap van. Is dit gezond?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het ligt er een beetje aan wat je de rest van de tijd doet. Als je door-de-weeks weinig slaapt, dan is het vrij normaal dat je in het weekend goed bijslaapt. ook als je een drukke (fysieke) baan hebt is het normaler dat je wat meer slaapt om je lichaam tot rust te laten komen. Maar als dit nou niet het geval is, dan zou ik toch even bloed laten prikken bij een arts. Succes...

Het kan aan de winter liggen, het kan liggen aan je voedingspatroon, soms kan het domweg zo zijn dat je alleen maar vermoeider wordt van meer slapen. Als je denkt dat je gezond eet en het ook niet te wijten is aan veel stress in je leven op het moment, dan zou ik eens met de huisarts gaan praten.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100