ik heb bijna geen honger of dorst, hoe kan dat?

ik heb al sinds ik heel klein was problemen met drinken, ik heb gewoon bijna nooit dorst. Als ik om half 9 's avonds thee heb gedronkenen de volgende dag wakker word heb ik geen dorst. pas tegen de avond krijg ik een beetje dorst. zelfs na het sporten krijg ik maar een klein beetje dorst. het is wel zo dat als ik eenmaal een glaasje water of sap op heb dat ik dan meestal daarna nog 2 of 3 glaasjes neem. maar ik heb soms ook dagen dat ik maar 2 glaasjes water ofzo drink.
hetzelfde geld met eten. zodra ik wakker word heb ik niet bepaald honger ofzo ik ontbijt meestal wel maar dat omdat mijn ouders soms aan tafel zitten en die dan zeuren dat ik wel wat moet eten, ik sta nogal vroeg op dus daarom hebben we geen gezamenlijk ontbijt.
ik moet regelmatig naar de huisarts omdat ik gewoon 'uitgedroogd' ben, maar ik ben niet ondervoed ofzo.
over het eten maak ik me niet zo druk want ik ben wel op gewicht enzo.
weet iemand of dat van het drinken verholpen kan worden?
ik heb al geprobeerd om op vaste tijdstippen te drinken maar dat vergeet ik gewoon. omdat ik er geen behoefte aan heb...
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Ik had ook nooit dorst en dronk te weinig, daardoor regelmatig problemen met de stoelgang. Tegenwoordig zet ik 's ochtends amderhalve liter slappe thee. Na 5 minuten zet ik de theepot 5 m. in een laagje water of op een RVS ondergrond, om wat warmte kwijt te raken. Dan vul ik er een fles mee. De fles staat de hele dag in het zicht, met een glas ernaast. Het was een paar weken wennen. Tegenwoordig drink ik voldoende en is het goed verdeeld over de dag. De problemen op het toilet zijn voorbij en mijn mijn dorstgevoel is toegenomen. Ik voel me er veel beter bij.

Antwoorden (4)

Als je heel veel drinken en sappen uitprobeert en dan iets ontdekt wat je echt heeel lekker vindt en voor je plezier drinkt, dan heb je gewoon zin om het te nemen, ook als je geen dorst hebt..
En misschien kun je anders beter mee naar de huisarts gaan..
Heel veel succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind veel dingen ook wel lekker en die zijn ook nog gezond ik ben zelf al meerdere malen naar het ziekenhuis geweest en ze kunnen er niks aan dien zeggen ze.
Vocht binnen krijgen is niet alleen drinken.
Neem een schaaltje yoghurt of vla een kop soep en drink bij elke maaltijd en tijdens elke pauze, dan krijg je voldoende vocht binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het nou juist ik eet en drink niet voldoende omdat ik geen behoefte heb. Als ik nou dorst kan krijgen dan zou ik misschien wel aan drinken denken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de ervaring leert dat jij geen dorst gevoel krijgt,.dus zal je een andere manier moeten vinden om genoeg vocht binnen te krijgen.
Je wil toch niet om de zoveel tijd bij de dokter zitten omdat je uitgedroogd bent? dus zal je jezelf de disipline moeten hebben om toch te eten en drinken.
Vergelijk het maar met pillen innemen, ik moet dagelijks op verschillende tijden medicijnen nemen, ik voel niet dat ik dat moet doen, toch vergeet ik het zelden, want ik weet dat ik ze nodig heb.
Je kan op je telefoon een aantall keren per dag het alarm af laten gaan, op die momenten eet en drink je iets.
Zorg goed voor je lichaam, je krijgt er maar één ;)
Ik ken het probleem heb hier ook last van.
Probeer nu iedere keer een flesje klaar te zetten in het zicht.
Als ik ga fitnessen ben ik het verplicht.
Af en toe iets zouts eten wil ook weleens helpen.
Maar het beste is jezelf voor te houden dat je moet drinken anders gaan je nieren eraan.
En dan is het telaat.
Doe ik nu ook nadat ik van de huisarts op mijn kop heb gehad.
Maar ik zeg eerlijk het lukt niet altijd.
Succes.
12 jaar geleden
Ik vind het absoluut niet gek of zo, dat je dit hier vraagt. Maar ik vind ook, dat je dit met je huisarts moet bespreken. Wij kunnen je hier wel allerlei tips gaan geven, hoe je meer zou kunnen gaan drinken, maar je huisarts weet dat allemaal 10 keer beter. Hij kent je achtergrond, hij kan ook je verdere gezondheid goed beoordelen, en ik vind dan ook, dat hij je moet adviseren hoe je dit aan moet pakken. Je schrijft dat je hem regelmatig ziet, als je "uitgedroogd" bent. Als je er weer komt, vraag dan hoe je dit op kunt lossen.

Je schrijft dat je ook te weinig eet, maar je hebt het alleen over ontbijt. Het is niet zo uitzonderlijk, dat je 's morgens niet zo'n trek hebt. Heel veel mensen hebben dat. Maar vast staat wel, dat je te weinig drinkt, en dat is gewoon niet goed voor je gezondheid. Regelmatig en voldoende eten en drinken is belangrijk; je lichaam heeft dat echt nodig.

Ik vermoed dat er een achterliggende oorzaak is. B.v. dat je wel honger of dorst hebt, maar dat het op de een of andere manier niet goed tot je doordringt. Als je van 's morgens vroeg tot 9 uur 's avonds niet of nauwelijks drinkt, dan zou het best kunnen, dat je lichaam dringend wat vocht nodig heeft, maar dat je het alleen niet voelt.

Iedereen zal dat herkennen. Als je een paar uur zeer ingespannen achter de computer zit, of een lange film zit te bekijken, dan merk je ook niet dat je dorst hebt. De signalen die je lichaam dan afgeven merk je niet op. Je staat er pas weer voor open, als de film is afgelopen of de computerklus is geklaard. Zoiets kan bij jou aan de hand zijn, maar dan in een wat sterkere mate.

Probeer daar eens met je huisarts over te praten. Ik weet zeker dat hij je daar de juiste antwoorden op kan geven, en mocht dat niet zo zijn, zal hij je doorverwijzen.
Sterkte!