Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb heel snel de neiging om iemand te slaan en echt bij iedereen van me ouders tot me vriendinnen hoe kan ik dit stoppen?

i

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Ga eens praten met iemand die je vertrouwd en probeer er achter te komen waarom je zo agressief bent
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
door tot 10 te tellen als je dreigt te gaan slaan en is goed na te denken wat je er mee op denkt te schieten die persoon te slaan
en anders proffesionele hulp zoeken wantd it is geen normaal gedrag
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
altijd eerst even rustig tot 10 tellen in je hoofd als je dreigt boos te worden.
slaan lost niks op, dan krijg je alleen maar meer problemen. trek je gewoon even terug.

als je dit altijd hebt en je kan het niet laten kan je beter hulp zoeken zodat je niet nog erger word. want dit kan niet zo. later loopt het misschien een keer echt verkeerd af.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
pak een sinaasappel en knijp 'm helemaal vijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sla eens een kick boxer. Dan leer je die neiging snel af, gegarandeerd!
(Lees meer...)
13 jaar geleden
probeer je in te houden zoals in eerdere antwoorden is tot 10tellen een goede oefening dit word in ager managment ook geleerd verder kun je je woede ook richten op deuren dicht smijten,met je handen op de tafel slaan,op de grond stampen,tegen de muur slaan verzin maar wat als je een ander maar niet slaat want geweld lost echt niets op (behalve in zelfverdedeging) het kan je echt in grote problemen brengen als jij je niet leert te beheersen.
zo vlogen er vroeger bij mij altijd stoelen door de kamer als ik zo kwaad was
ook kan het mischien goed zijn en dat klinkt mischien tegestrijdig goed voor jou zijn om een vechtsport te gaan doen het is voor een hoop jongeren een goede uitlaat klep voor agressie en je weet dan zeker dat je tegen over iemand staat die ook ''vechten''wil het heeft mij zeker heel veel geholpen ik werd er veel rustiger van en heb veel gewonnen en ook stevig klappen gekregen maar dan zat ik alleen maar te janken omdat ik het niet kon winnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je afvragen waarom je deze neiging hebt. Waar ligt de oorzaak? Als jij het vervelend vind dan kan je je agressie bijvoorbeeld kwijt door met je vlakke handen op de muur te slaan. Of je kunt eens even een paar blokjes om het huis gaan hardlopen, helpt ook. Wat ik me afvraag: laat iedereen zich door jou dan zomaar slaan? Als je mij tegenkomt dan weet je het heel snel: ik sla namelijk terug, en hard ook! Dat doe je geen tweede keer.
(Lees meer...)
Steenuiltje
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terugslaan kan juist leiden tot een flinke geweldsescalatie.
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ja natuurlijk! Dat weet ik óók wel, maar als je op deze wijze over je heen laat lopen (en iedereen doet dat), dan wordt de persoon die slaat nooit geremd in zijn verkeerde gedrag. Als je eens een keer een flinke klap hebt teruggekregen (na het slaan van iemand) zal je een volgende keer wel goed nadenken of je dit nog eens zal doen. Als mensen maar ongelimiteerd door kunnen gaan met verkeerd gedrag en daar op geen enkele wijze in geremd kunnen worden is de praktijk soms een wijze les (als je iemand met woorden niet kunt bereiken, want in principe moeten dit soort dingen bespreekbaar zijn....)
Ga eens praten met je huisarts.
Deze kan je doorverwijzen naar de juiste instanties, zodat je jouw probleem aan kan pakken voor je erge schade aan je relaties toe brengt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding