Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het kwaad de anticonceptiepil slechts 2/ 2,5 week te slikken en dan al een stopweek in te lasten i.p.v. 3 weken slikken- stopweek?

Ik slik nu al twee weken de pil en zou willen stoppen, zodat ik voor ik op vakantie ga (30 juli) nog een keer 'ongesteld' wordt, om te voorkomen dat ik tijdens mijn 3 vakantie weken 'ongesteld' word.

Ik slik de pil liever niet door i.v.m. doorbraakbloedingen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
19.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Voor zover ik weet is de pil dan niet meer betrouwbaar, het is alsof je dan in week 3 pillen bent vergeten in te nemen. Het is ook mast de vraag of je dan nog op tijd ongesteld wordt. Heb je al eerder last gehad van doorbraakbloedingen? Of houd je rekening met de mogelijkheid? (zelf heb ik dat namelijk nooit gehad) misschien kun je de huisarts ook bellen om om tips te vragen?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bedoelt, kan ik dan zwanger worden? Ja dat kan. De pil is dan niet betrouwbaar meer.
Verder kan je, als je dit gaat doen niet vertrouwen wanneer je menstruatie komt. Het blijft onzeker dan. Pil doorslikken geeft je dan nog meer zekerheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk dat je beter de pil kan doorslikken, als je 2 van de 3 weken de pil gebruikt is dit niet zoals hij voorgeschreven wordt. Ik zou dus de pil doorsikken en gewoon voor de zekerheid wat maandverband of tampons mee nemen.
Een doorbraak bloeding duurt vaak ook niet zo lang als een normale ongesteldheid en ben je er ook zo weer vanaf. En wat is een paar dagen op 3 weken nou, en mocht je in je vakantie nog een leuke jongen tegen komen ben je ook gewoon beschermd tegen.zwangerschap omdat je de pil hebt doorgesikt, dit houd niet in dat je geen condoom moet gebruiken want je weet nooit of zo.iemand een geslachtsziekte heeft of erger aids.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is geen probleem de pil een cyclus door te slikken zonder stopweek. Eerder een stopweek inlassen maakt de pil echter onbetrouwbaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer voor jou maar zo werkt het pil-systeem helaas niet. Je moet wel degelijk de hele serie uitnemen als je het gewenste effect van "niet zwanger worden" wil behouden.
Doornemen of toch ongesteld zijn op het voorziene moment zijn de 2 enige alternatieven als je onnodige complicaties wenst te vermijden.

Succes ermee en ik hoop voor jou dat ik een extra optie over het hoofd heb gezien ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding