Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kun je je conditie verbeteren/op peil houden zonder je knie te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is er aan de hand met je knie?
Kan je die helemaal niet gebruiken of is alleen het belasten met je gewicht een probleem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vocht in de knie, binnenmeniscus overbelast (worden nog foto en scan gemaakt om te zien of het niet meer is dan dat). Strekken en buigen kan gedeeltelijk. Zwemmen lijkt me op dit moment wel het proberen waard. Fietsen kan hopelijk binnenkort ook wel weer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Dan raad ik je aan te gaan zwemmen.
Zwemmen is één van de beste sporten. Je gebruikt wel al je spieren, maar je belast je gewrichten niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de sportschool is er vaak een "Arm bike" of "Arm cycle" apparaat aanwezig.

Als u niet de mogelijkheid heeft om naar de sportschool te gaan kunt u thuis ook gewichten zittend tillen. Conditie ontstaat door een bepaalde oefening herhalend uit te voeren. Hier kan licht gewicht of zwaar gewicht voor gebruikt worden, echter is het belangrijk de oefening lang en herhalend uit te voeren. Hiermee bouwt u conditie op. Dit kan door rennen gedaan worden maar ook prima met gewicht tillen. Buikspier oefeningen kunt u thuis ook uitvoeren!

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke conditie precies? Van je benen, je armen, je hele lichaam? Conditie van je benen trainen lijkt mij onmogelijk zonder je knie te belasten. Wel kan je zelf thuis fitness oefeningen doen met je eigen lichaamsgewicht of een setje dumbells. Door een laag gewicht en veel herhalingen zal je spierconditie over wat je traint dan toenemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding