Mogen ze in de 2de klas, een Proefwerk geven op de eerste dag na de vakantie?

Ik heb nu namelijk herfstvakantie. En
Maandag heb ik een Geschiedenis Proefwerk. Ik leer er natuurlijk wel voor, maar ik heb wel is ergens gehoord dat dat niet mag.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (7)

De school mag hier zelf regels over opstellen. Op mijn middelbare school gold dat de eerste dag na de vakantie huiswerkvrij was, maar dat geldt klaarblijkelijk dus niet op jouw middelbare school.
Hoewel het een vervelende timing is van je school, kun je hier niets aan doen en zul je het proefwerk gewoon moeten maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geeft toch niets....je hebt de hele week om te leren en je bent uitgerust....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo denkt men op die leeftijd niet platje. Vakantie staat dan nog gelijk aan niks aan school doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En zo hoort het ook :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ach, sommigen komen op een punt waarbij ze zoveel stof te verwerken krijgen dat ze blij zijn dat het vakantie is: dan kan er meer geleerd worden.
Op de school van de eerste link staat dat het niet mag, maar dat kan misschien wel per school of soort toets/proefwerk verschillen.
Even bij je eigen schoolregels kijken lijkt me handig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is natuurlijk absurd om te denken dat zoiets in de wet is geregeld..

Dit mag gewoon als je school het zo heeft gepland. Op mijn school mag het in ieder geval niet.

Kijk eens anders bij de leerlingenstatuten van je school.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De herfstvakantie betekent dat je van maandag tot en met vrijdag vrij bent in plaats van naar school te moeten. Na deze 5 vakantiedagen begint het weekend en dan op maandag heb je een proefwerk. Tijdens een gewone schoolweek heb je ook op maandag proefwerken die je in het weekend moet leren. Ik snap dat je het weekend ook graag bij de vakantie wilt zien, maar helaas mogen leerkrachten dit dus gewoon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste scholen proberen wel om de dag na de vakantie huiswerkvrij te geven, maar soms kan het niet. Er mogen namelijk maar een maximum aantal toetsen per dag gegeven worden en docenten maken daar onderling ook afspraken over. Ook moeten docenten een bepaalde planning aanhouden om alle lesstof en toetsen te behandelen in een schooljaar. Dus wei weet is de docent wat achter of plannen ook ander docenten toetsen in de week na de vakantie. Voordeel is dat je nu wel lekker veel tijd hebt om te leren en je deze toets niet meer in een drukke schoolweek hoeft te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is, heb je in de eerste klas het zogenaamde leerlingenstatuut gekregen. Daar staat precies in wat de leraren onderling hebben afgesproken; wat dus de afspraken zijn!

Vraag er na de vakantie anders eens naar (bijv. aan je mentor), dan weet je het in ieder geval voor een volgende keer. Ik zou het pw voor maandag inderdaad gewoon voorbereiden 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit in de 2e klas en je mag bij ons op school geen huiswerk opgeven op de eerste dag na de vakantie maar wel proefwerken en s.o.'s