Mogen ze in de 2de klas, een Proefwerk geven op de eerste dag na de vakantie?

Ik heb nu namelijk herfstvakantie. En
Maandag heb ik een Geschiedenis Proefwerk. Ik leer er natuurlijk wel voor, maar ik heb wel is ergens gehoord dat dat niet mag.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is natuurlijk absurd om te denken dat zoiets in de wet is geregeld.. Dit mag gewoon als je school het zo heeft gepland. Op mijn school mag het in ieder geval niet. Kijk eens anders bij de leerlingenstatuten van je school.

De meeste scholen proberen wel om de dag na de vakantie huiswerkvrij te geven, maar soms kan het niet. Er mogen namelijk maar een maximum aantal toetsen per dag gegeven worden en docenten maken daar onderling ook afspraken over. Ook moeten docenten een bepaalde planning aanhouden om alle lesstof en toetsen te behandelen in een schooljaar. Dus wei weet is de docent wat achter of plannen ook ander docenten toetsen in de week na de vakantie. Voordeel is dat je nu wel lekker veel tijd hebt om te leren en je deze toets niet meer in een drukke schoolweek hoeft te doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100