Wat te doen tegen overmatig zweten tijdens het uitgaan?

Dus specifiek tijdens het uitgaan. Ik zweet dan enorm veel, m'n haar wordt helemaal nat. Heeft iemand hiervoor een oplossing?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Het is op zich heel logisch dat je extra veel zweet tijdens het uitgaan, het is er druk, benauwd en meestal is het een kleine ruimte, ook door alcohol zweet je meer.

Wat je er tegen kunt doen is deodorant gebruiken die speciaal voor overmatig zweten is gemaakt, SyNeo 5, Odorex en deoleenroller bijvoorbeeld. Die kun je of bij de apotheek krijgen. Volgens mij is Odorex zelfs bij een gewone drogist verkrijgbaar.
verder kun je ervoor zorgen dat je minder zweet aanmaakt door middelen met Antiperspirant te gebruiken, dat zijn middelen met zinkpasta of aluminiumchloride. De ingrediënten in antiperspirants vernauwen de zweetkliertjes, waardoor de productie van zweet wordt afgeremd.
Als je t-shirt al helemaal bezweet is heeft het geen zin om er deodorant op te spuiten, deodorant helpt namelijk alleen als je huid ook schoon is.

Dus ik zou voordat je uitgaat even douchen zodat je huid schoon is, dan de speciale antizweet-deodorant gebruiken. Daarna kun je ook een normale deo gebruiken met parfum. SUCCES!

Toegevoegd na 57 seconden:
meestal zit antiperspirant al in de speciaal gemaakte deo's tegen zweten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraagsteller heeft helemaal niets gezegd over de omgeving. Natuurlijk ga je meer zweten als je tussen 100 man staat te hossen op harde drukke muziek en een beker bier in je hand. Maar de vraagsteller kan net zo goed op een terrasje buiten gezeten hebben.

Andere antwoorden (2)

Het zou oa kunnen komen door het gebruik van alcohol
Als je alcohol drinkt zou je dat eens een keer moeten laten staan om te zien of je dan ook overmatig zweet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou misschien kunnen komen doordat je véél meer beweegt tijdens het uitgaan of kleding draagt die van kunststof gemaakt is [kunststof neemt geen vocht op] of dat je te weinig vocht binnenkrijgt of een slechte conditie hebt of een combinatie hiervan.
Geen alcohol bedoel ik, nee : water.
Je zou tijdens het uitgaan het "drankje" regelmatig kunnen afwisselen met een glas water, misschien dat je dan minder vocht afscheidt.

Overigens, wat je zegt "overmatig zweten", dat kan niet, ieder lichaam transpireert zoveel als nodig is.