Duizelig bij het optrekken(pull ups)

Mijn vader heeft voor mij een stang gemaakt voor pullups oefeningen, waarbij jij je zelf op verschillende manieren kan optrekken. Vaak als ik aan een oefening begin ga ik helemaal los hangen, beetje uitrekken zeg maar(ruggengraat) na deze oefening word ik ontzettend duizelig.. Waarom eigenlijk? Hoe komt het dat ik zo duizelig voel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (3)

heb je goed gegeten?
Hang je niet verkeerd bijvoorbeeld?
Is dit ook als je gewoon reverse pull upps doet??
En komt het miss door de zuurstof vermindering in de kamer waar je je bevindt, dus geen lucht??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het het zelfde is maar als ik ergens opsta, van mijn bed of bank ofzo, dan word ik zo duizelig dat ik bijna omval en het helemaal wit voor mijn ogen word. Ik sta dan waarschijnlijk te snel op, misschien moet je wat rustiger aan doen, het kan zijn dat je ijzer te kort komt of te weinig suiker binnen krijgt... tenminste, dat zegt mijn huisarts bij mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft te maken met je ademhaling. Adem in als je hangt en blaas uit als je jezelf optrekt. Met elke oefening is het belangrijk dat je op het krachtmoment uitademt en bij de ontspanning in ademt. Dus als je zakt adem je in en als je optrekt adem je weer uit.