Waarom moet ik overgeven van paracetamol?

Ik ben bijna 16 en ik heb mijn hele leven eigenlijk geen paracetamol of aspirine gebruikt. Sinds de zomervakantie gebruik ik het wel af en toe, omdat ik de laatste tijd steeds meer hoofdpijn heb.

Vandaag stond ik op met hoofdpijn, dus nam ik een klein beetje paracetamol wat ik met veel moeite weg kreeg, omdat ik van die vieze dingen altijd moet kokhalzen.

Net rond kwart over 10 begon ik weer hoofdpijn te krijgen dus nam ik een paracetamol. Ik slikte een stukje in (1/6) en toen gaf ik over (niet veel), maar het was echt van dat ding.. terwijl ik me de hele dag niet ziek voel ofzo en nu nog steeds niet...

Toegevoegd na 16 minuten:
maar ik ben echt niet ziek.... Ik voel me op mijn hoofdpijn na gewoon goed..

Toegevoegd na 49 minuten:
maar ik neem wel een hele paracetamol, maar ik breek hem altijd in 6 stukken, omdat hij anders zo groot is...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.3K

Het beste antwoord

ik heb zoiets ook gehad maar het bleek dus dat ik niet tegen een bepaald stofje kon dus slik ik nu speciale tabletjes als ik hoofdpijn heb (of iets anders)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik zou zeggen om zeker te weten dat je echt van de paracetamol moet overgeven en niet van wat anders zou je ook eens een paracetamol moeten slikken als je niet ziek bent. Dan weet je het zeker. En van maar 1/6 paracetamol kan je niet gaan overgeven omdat je voor de stof zelf overgevoelig bent.

Het lijkt mij logischer dat je nu hebt overgegeven van óf de hoofdpijn, of dat je iets innam op een lege maag met tegenzin, vandaar dat het er weer uit kwam.

Beterschap verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat jij gaat overgeven van paracetamol, maar van het doorslikken van het tablet.
1/6 deel van een paracetamol hoef je niet in te nemen, dat is te weinig om iets te doen. Als je pijn hebt dan moet je er 2 innemen.
Wat je kan doen is naar de apotheek gaan en vragen om vloeibare paracetamol, dit is eigenlijk voor kinderen. Zeg er duidelijk bij dat het voor jezelf is en vraag hoeveel je in moet nemen.
Ook paracetamol als zetpil is een alternatief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het psychisch is.
Je hebt ondervonden dat paracetamol vies is. als je nu paracetamol moet slikken zie je er bij voorbaat al tegen op en gaat bij het idee al kokhalzen. daar ga je van overgeven.

Je kunt ze beter oplossen in water.
Breek 2 tabletten door midden en los die op in een half glas water. Dit smaakt ook niet erg lekker, maar voor de smaak kun je er een scheutje siroop in doen.
Een tweede mogelijkheid is het oplossen in lauwe thee. doe er evt, wat suiker bij. Dan smaakt het een stuk minder vies.