Hoe kan je jezelf een massage geven?

Ik hou van massages maar als ik alleen ben weet ik echt niet hoe ik mezelf kan masseren? Ik heb al electrische massagehulpjes geprobeerd maar dit is echt een heel ander gevoel, en ook kussens met massage helpen niet. Weet er dus iemand hoe ik mezelf kan masseren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

je kan jezelf masseren door te weten hoe je andere masseert, maar dan iets kleiner en bij jezelf.
meditatie wil ook nog wel eens helpen het lichaam te ontspannen.
als je nog meer wilt weten kan je bij *bron* terecht.
dat is een website over zelfmassage
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

En.. De massage-stoel van de Kijkshop? (^_~)

Toegevoegd na 55 seconden:
(electrische)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
net zoals bij kietelen (je kunt jezelf niet kietelen...) zal het gevoel bij een zelfmassage altijd anders zijn dan wanneer iemand anders je masseert.
Technisch kun je, als je erbij kunt, dezelfde 'kneed en wrijf' bewegingen bij jezelf maken (en zal het hetzelfde effect hebben).
Het 'lekkere' gevoel zal anders zijn.