wat gebeurt er als je iemand probeert te reanimeren als die persoon net overleden is? Kan je het hart dan niet weer op gang krijgen? (ik weet niet e

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Je kunt het hart dan nog op gang krijgen ja (als je het goed doet) en zeker nie op het bed reanimeren want dan gaat de reanimatie terug en heeft het geen zin het moet op vaste harde grond gereanimeert worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord dank je, maar als iemand net dood gaat, dus deze persoon is dood, kan je het hart dan weer doen kloppen op de een of andere manier, of hoe komt het dan dat het niet meer lukt? Anders zou iedereen dat toch doen zodat niemand bijna doodgaat ofzo? x

Andere antwoorden (2)

Met het reanimeren dat jij zelf kan doen kan een persoon niet opnieuw gaan ademen. Hier moeten medicijnen aan te pas komen die jij zelf niet hebt. Het enige dat jij doet is zorgen dat het bloed wordt rondgepompt en dat er voldoende zuurstof in het lichaam blijft. Met de defibrillator kan je een hartslag die niet regelmatig is met een schok weer proberen regelmatig te krijgen. Let op! Hiermee krijg je het hart niet mee aan de gang!
Bron: cursus reanimatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt heel erg aan de oorzaak van het falen...

Als het een hartfalen is hen je in het algemeen zonder een AED een stuk minder kans omdat zonder defibrilleren het hart niet meer in een normaal ritme gaat kloppen en opnieuw zal falen.

Nu kan een hart ook falen omdat de hersennen het niet meer doen en dan zal reanimeren niet helpen, etc. het ligt dus echt aan de oorzaak of het uberhaupt kans maakt weer (goed) op gang te komen...