Waar kun je naartoe als je wegloopt van huis?

Stel iemand loopt weg van huis, waar gaat hij/zij dan naartoe?
En waar kan hij/zij naartoe?

Toegevoegd na 4 minuten:
En deze persoon wil echt niet thuis blijven, waar gaat hij/zij naartoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaat speciale noodopvang.
Dat is bijv.voor jongeren die echt niet thuis willen blijven.( bijv.bij mishandeling),ik weet niet hoe het heet,maar een vriendin van mij zat er via GGZ.
En die kan je gwn om hulp vragen.
De GGZ-instelling in je regio bellen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet de naam voor zo'n opvang nu:dat is een 'Sociaal Pension'
Ik hoop dat je nu genoeg weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ga je naar een familielid of naar een vriendin/vriend toe en vraag aan die ouders of je daar even mag blijven. Denk erom dat je je ouders wel ALTIJD verteld waar je bent...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weglopen is niet de oplossing, er zal een goede oplossing gevonden moeten worden zodat de wegloper alle hulp krijgt die nodig is. Voor dat het persoon wegloopt kan die eerst contact leggen met stichting Bureau Jeugdzorg, een uithuisplaatsing is ook niet alles en mogelijk dat er dan in de thuissituatie verbeteringen gebracht kunnen worden.

Het beste antwoord

Als je in Google intikt: weglopen van huis, en daarbij de naam van de gemeente waar het overgaat of een grote gemeente in de buurt, dan kom je op sites die je verder kunnen informeren (en soms hebben ze bij zo'n site ook een forum en andere links).
Vaak zul je verwezen worden naar Bureau Jeugdzorg, die regelen indien nodig ander onderdak en stellen de ouders op de hoogte dat het kind onderdak is. (Daarna wordt wel uitgezocht hoe of wat, maar dan is het kind in elk geval niet 'zoek' en zijn de ouders op de hoogte dat het niet zomaar ergens rondzwerft of een ongeluk heeft gehad of iets dergelijks.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Soms een vriend of vriendin maar je hebt niet veel keus. Thuis blijven is het beste en ook het handigst. Of hoe je dat typt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak gaan ze naar bekende toe maar de meeste komen weer met hangende pootjes terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan men dan terecht bij grootouders of andere familie. Maar dat is meestal toch maar tijdelijk. Uiteindelijk moet die persoon toch terug naar zijn/haar ouders zolang hij/zij minderjarig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, 'die persoon' , ben jij dat niet? ;)

het is NIET handig om die mensen achter te laten, laat zien dat jij erboven staat ! ruzies gaan vaak over, en soms kan het handig zijn om gewoon een plekje voor jezelf te hebben, of eventjes wat muziek luisteren, filmpje kijken. of, denk aan de mensen waar je relatie wel goed mee is.
en mocht je ruzie hebben spreek dan niet : jullie zijn onaardig, maar ik vind dat jullie wel wat aardiger kunnen zijn . mocht het thuis echt heel erg zijn, praat met iemand die je vertrouwd een vriend, een oom of een tante ofzoo,
er zijn veel meer betere opties dan weglopen.
'
ik hoop dat jij (of degene waar je het over hebt) hier wat aan hebben :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar heb jij het over?
Nee ik ben gelukkig niet de persoon waar ik de vraag over stel.
Ik vroeg het me gewoon af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke mooi, sorry ;0
ik wou alleen maar helpen...
Je kan naar jeugdzorg, op de website staat informatie.