Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom snurkt mijn kat 's nachts zo luid als een mens, is het door ouderdom of is het doordat ze dik is ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Katten die ouder zijn gaan snurken, volgens onderstaande site.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Mijn kat snurkte ook toen hij nog jong was.Heb het aan de dierenarts gevraagd en die zei dat het geen kwaad kon,het is net als bij mensen,de ene snurkt,de andere niet.Om mij gerust te stellen heeft hij de ademhaling nog gecheckt en alles hoorde zich goed aan.Kan natuurlijk dat jouw kat door zijn overgewicht er last van heeft.Ik zou het voor mijn eigen gemoedsrust even laten checken.Mijn kat leeft nog steeds,is kerngezond en 13 jaar oud.Snurkt nog steeds als hij het naar zijn zin heeft en vast in slaap is.
(Lees meer...)
amc
14 jaar geleden
Mijn hond snurkt ook oorverdovend, waarschijnlijk omdat zij neusgat (in de schedel) te klein is. Bij mensen wordt dat ook vaak vergroot (met hamer en beitel)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zowel ouderdom, het verslappen van de spieren in de keel-neusholten, als het dik zijn, meer weefsel in de keel-neusholte, kunnen snurken bij mensen veroorzaken. Bij een kat zal het niet anders zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding