Waarom word er overwegend droog papier gebruikt op het toilet ?

De mensen worden steeds hygienischer, maar als we een 'grote boodschap' hebben gedaan, gebruiken we na het droge papier geen nat doekje.
Er zijn uitzonderingen, maar zeldzaam.
Terwijl we onze handen, voeten, en oksels altijd met een nat washandje wassen, gebruiken we voor de vuilste plek papier.

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk is de vraag, waarom zijn de natte doekjes nog niet helemaal ingeburgerd ?

Toegevoegd na 11 uur:
Ik kreeg de opmerking van Bessy dat het bij hen volledig is ingeburgerd, en of ik er onderzoek naar heb verricht.
Nee dus, ik veronderstel dat Bessy dat ook niet heeft gedaan.

Laat ik dan stellen dat in 9 van de 10 openbare toiletten geen doekjes, maar enkel droog papier voorhanden is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

waarschijnlijk omdat droog papier veel goedkoper is dan nat papier. bovendien is lang niet alle natte papier zo te maken dat het door het toilet gespoeld mag worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel en juist

Andere antwoorden (1)

Bij ons is nat papier allang ingeburgerd. En dan heb ik het over vochtig toiletpapier, overal te koop. Je moet het na gebruik niet in de toiletpot gooien, want dat kan verstoppingen veroorzaken.

Of het nog niet overal wordt gebruikt weet ik niet. heb jij daar een onderzoek naar verricht?

Een drempel om het te kopen kan zijn dat men het te duur vindt. Of men vindt het te omslachtig. Of men maakt voor de laatste veegbeurt het gewone toiletpapier vochtig. Dat werkt ook. Betere verpakking zou ook helpen, want sommige merken drogen snel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb daar geen onderzoek naar verricht, jij wel Bessy ?
Laat ik dan stellen dat in 9 van de 10 openbare toiletten geen doekjes, maar enkel droog papier voorhanden is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, ik heb daar ook geen onderzoek naar verricht.Ik zou ook niet op het idee komen van deze vraag.
In openbare toiletten ben ik ze nog nooit tegengekomen. Dat zal de exploitant wel veel te duur vinden.
Volgens mij doen de meeste mensen de grote boodschap thuis.