Krimpen je voeten (schoenmaat) mee als je zelf ook krimpt door ouderdom?

Hoeveel maten kan dat schelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ikke1: ben je al wat ouder? De meeste mensen, met name vrouwen, ervaren precies het omgekeerde. Mijn voeten zijn 1 maat groter geworden nadat ik 3 spruiten op de planeet gezet heb.

Het beste antwoord

Nee, dat is over het algemeen niet het geval.

Ik ben 2 cm. gekrompen.
(Ik schrok me rot :-)

Ik heb onlangs al mijn leuke schoenen, pumps, hoge hakken etc. weggedaan. Die waren maat 36 en 37.
Nu heb ik sandalen en andere makkelijke schoenen
in maat 38.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit geweten dat dat zo was. Wel apart :) Dank voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien ik de antwoorden vrijwel gelijk vond en jij nog niet zoveel waarderingen had, krijg je ze bij deze :) Blijft altijd lastig dat kiezen, maar ik heb weer iets geleerd en daar gaat het om ;)

Andere antwoorden (1)

Nee, je voeten zakken juist uit. Je zult op den duur merken dat je een half maatje groter nodig hebt.
Dat je in de lengte krimpt komt door het dunner worden van de tussenwervelschijven. Daardoor zakt je rug heel langzaamaan een beetje in.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt kan zelfs tot een hele maat groter,afhankelijk van je lengte en gewicht. ( het laatste van horen zeggen)
Ivana
11 jaar geleden
Zeker. Toen ik trouwde paste ik in satijnen schoentjes maat 39. Nu (zoveel jaren later) heb ik maat 40. ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus eigenlijk zakken we (grof gezegd) in, ipv krimpen. Weer een weetje rijker :) Dank voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, rena, je zakt in.
Je wervels zakken in.
Je botten zakken in.
Je spieren verslappen en gaan verzakken.
En je voeten moeten dat allemaal maar blijven dragen....