Hoe neem ik de pil goed?

Hallo , ik heb al veel research gedaan over de pil en weet er al veel over ! maar een ding kan ik niet vinden ik neem hem altijd sochtends in als ik wakker word maar ik vroeg me af , moet het echt PRECIES bijv elke ochtend om 8 uur of is zodra ik wakker word ook goed? want soms moet k er om 6 uur uit en soms om 8 uur. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Erna55
4 jaar geleden
Hoe staat het in de bijsluiter ?

Antwoorden (2)

Nee, je hoeft de anticonceptiepil niet elke dag precies op hetzelfde tijdstip in te nemen. 2 uur eerder of later is echt geen probleem.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
oke heel erg bedankt!!
Meestal staat de uitleg wel in de handleiding die bij de pillen zit. Maar ik weet dat bij de meeste pillen er wel staat dat hetzelfde uur aan te raden is. Toch kan het meestal geen kwaad als er niet te veel tijdverschil is.

Tot 12 uur te laat mag je meestal gewoon de pil innemen en de volgende weer op het gewone tijdstip. De werking zou nog goed zijn. Als dat nu heel vaak voorvalt dan kan je best eens met een arts praten. Misschien is iets anders dan de pil wel beter voor je. Staafje misschien?
Vanaf 12 uur te laat telt het als een 'vergeten pil' en dan ga je in de bijsluiter wel lezen dat de week waarin je dat doet belangrijk is. In week 1 moet je dan iets anders doen dan in week 3. Extra anticonceptiva is wel nodig.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt voor het reageren! maar het is niet dat ik hem vergeet ik heb gewoon afwijkende school tijden. maar het scheelt nooit meer dan 2 uur bedankt voor de info!