Waarom is het belangrijk om niet te wachten tot je ziek ben om aan je gezondheid te denken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Ziekten
Ritsuka
11 jaar geleden
voorkomen is beter dan genezen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voortdurend aan je gezondheid denken
is ook niet gezond.

Antwoorden (5)

Omdat preventie in alle gevallen verstandig is en niet alleen bij gezondheid.
Daarbij komt, dat je maar één lichaam hebt, waar je lang mee moet doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij ziek wordt betalen we dat met z'n allen, je moet naar je huisarts, je doet een ziekmelding op je werk of school, je kunt dus niet aan je verplichtingen voldoen.
Maar vooral omdat ziek zijn geen pretje is, je voelt je niet goed, kunt niet de dingen doen, die je graag wil doen, kunt niet zo maar weg, omdat je je ziek gemeld hebt en nog wat vervelende bijzaken, denk dus altijd aan je gezondheid en wees zuinig op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
omdat iets onderhouden wat gezond of heel is, makkelijker gaat dan als het eenmaal kapot is. Vergelijk het maar met raamkozijnen, geef die op tijd een lik verf en ze blijven goed, doe je dat niet dan gaan ze rotten, en blijf je bezig met herstelwerkzaamheden
11 jaar geleden
Het is veel prettiger om niet ziek te worden.
Als je gezond blijft wordt je niet ziek, en je kunt door je levensstijl de kans op ziekworden beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat voorkomen beter is dan genezen!
De Total Body Scan van Prescan geeft u de mogelijkheid om inzicht te krijgen in uw gezondheid. Met verschillende, moderne onderzoekstechnieken brengt een team van medisch specialisten uw lichaam in kaart. Omdat ieder mens uniek is, wordt dit uitgebreide medische onderzoek altijd afgestemd op uw persoonlijke situatie. Uw leeftijd en leefstijl, uw medisch verleden, de familiaire risico’s en eventuele klachten vormen de basis voor het samenstellen van het onderzoeksprogramma.
Prescan onderscheidt zich van andere aanbieders, omdat u dan contact heeft met verpleegkundige onderzoekscoördinatoren. Zij nemen tijdens het intakegesprek een medische vragenlijst (anamnese) met u door. Aan de hand daarvan wordt in overleg met de arts uw risicoprofiel bepaald en het onderzoeksplan opgesteld. Dit kan de standaard Total Body Scan zijn, maar in de praktijk zijn er vaak enkele aanpassingen, afgestemd op uw persoonlijke situatie.Met de Total Body Scan van Prescan kan het volgende onderzocht worden.
-Schedel / Hersenen
-Onderdelen van het hoofd, zoals uw ogen, neus, bijholtes en kaak
-Hart
-Longen
-Borsten (bij vrouwen)
-Halsslagaderen
-Kransslagader
-Overige grote bloedvaten
-Lever
-Galblaas
-Alvleesklier
-Nieren en bijnieren
-Milt
-Urineblaas
-Baarmoeder (bij vrouwen)
-Eierstokken (bij vrouwen)
-Prostaat (bij mannen)
-Heupen (gericht of overzichtsscan)
-Bekken (gericht of overzichtsscan)
-Lendewervels (gericht of overzichtsscan)
-Rug (gericht of overzichtsscan)
-Maag
-Darmen
-Huid