Ik ben de laatste tijd erg benauwd, hoofdpijn duizelig en ik het voelt of mn keel opzwelt, sinds vandaag ook last van mn ogen iemand idee wat het is ?

Ik ben al bekend met astma, maar mn medicijnen voor astma werken niet tegen de benauwdheid

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.2K

Antwoorden (3)

Dit is moeilijk te beoordelen, deze klachten komen bij zeer veel aandoeningen en ziektes voor. Het zou een allergische reactie kunnen zijn, een vorm van hyperventilatie, een verkoudheidje of een beginnend griepje.

Je geeft aan dat je medicijnen voor de astma krijgt maar dat het niet helpt tegen de benauwdheid. Ik vraag me af waar het wel tegen helpt en komen die benauwdheidsklachten dan wel door de astma?

Wellicht is het een goed idee om bij aanhoudende klachten en zorgen de huisarts te consulteren. Sterkte in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel klachten die jij omschrijft voor bij hyperventilatie. De benauwdheid / keel kan het gevolg zijn van de snelle ademhaling en daarbij vernauwen de bloedvaten. Dat laatste kan zorgen voor de duizeligheid en hoofdpijn. Last van de ogen valt moeilijk te relateren aan voorgenoemde overigens (evt.chronische variant).

Ook kan het zijn dat je, zoals mijn voorganger ook stelt, allergisch bent voor iets. Is er iets dat een allergische reactie triggert?

Hoe dan ook, de informatie die je verstrekt is erg summier, beter raadpleeg je een als je last houdt van deze onbestemde klachten.

Toegevoegd na 1 minuut:
raadpleeg je een arts, hoort er te staan in de laatste zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lijkt op allergie. VrAag je huisarts om allergie test in bloed te laten doen. Zegt niet alles want dan doen ze een IGE test en als die positief is testen ze hem door op een paar meest voorkomende allergieën of specifieke erbij die de dokter dan aanvraagt. Maar dan moet hij ook op t labformulier die phadiatop aanvragen. Je kunt de dokter vragen om recept antihistamine, bijv. Desrolatadine en een Lomusol forte neusspray wat de slijmvliezen beschermt tegen inhalatie allergie. Dit legt nml een filmpje op je neusslijmvliezen zodat als die in aanraking konen met een allergeen ervoor zorgt dat de mestcellen erin niet open springen, er histamine vrijkomt en dat dan een allergische reactie veroorzaakt. Je hebt al een vorm van astma en dat wordt ook meestal veroorzaakt door allergie. Flixotide en flixonase voorkomt en geneest allergische ontstekingsreacties. Zou dit met de dokter bespreken en wie weet kom je dan ook van he astma af. Succes!