Weet iemand waar de last van mijn ogen vandaan komt?

De laatste paar dagen ben ik steeds meer last gaan krijgen van mijn ogen. Op school kan ik het bord niet meer goed aflezen als de tekst klein is opgeschreven, wat ik normaal wel kan. Ik heb de laatste paar dagen vaak hoofdpijn en last van vermoeidheid (kan natuurlijk ook door het weer komen).
'S avonds komt hier ook nog bij dat mijn beeldscherm te fel wordt. Ik zit op een armlengte afstand van het scherm en de bovenkant van het scherm is op hoogte van mijn voorhoofd. Het maakt niet veel uit hoe zwak ik het licht van mijn beeldscherm zet; ik heb constant het gevoel alsof mijn pupillen enorm klein zijn en ze maar weinig licht kunnen verdragen.
Ik merk dat ik steeds meer moet gaan "knijpen" om sommige dingen in de verte goed te kunnen zien. Ook heb ik het gevoel dat er over mijn linkeroog een soort van laagje zit. Ik zie er gewoon goed mee, maar hij voelt anders aan dan mijn rechteroog.
Kan dit bijziendheid zijn? Of meer een kwestie van zogenoemde computerogen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Optiek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook door verkoudheid komen, je neusholte ed liggen in directe verbinding met je ogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt maar 2 ogen, neem geen risico en ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar de oogarts, die kan beter uitzoeken wat er met je ogen is dan de opticien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga gewoon naar de brillenman. misschien heb je gewoon een cilinder afwijking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar aanleiding van de reacties die ik krijg zal ik zeker snel actie ondernemen, bedankt. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bijziend wordt, merk je dat eerst niet, maar je ogen (en je hoofd) spannen zich wel steeds meer in.
Op een bepaald moment ga je dat ook merken. Tijd voor een oogmeting dus!

Het beste antwoord

Klinkt als bijziendheid.
Ik kon net als jij de tekst op het bord niet meer lezen en ik had ook vaak hoofdpijn.Ik had ook veel last van mijn linkeroog,als ik moe werd draaide dat oog weg en ging ik loensen.
Ik ben naar de oogarts gegaan en toen bleek dat ik een lui oog had en bijziend was.
Ik heb nu lenzen en die heb ik ook echt nodig,want ik kon op de fiets de borden niet goed lezen,zag auto's soms te laat aankomen etc.
Ook heb ik nu geen last meer bij tv kijken en als ik lang achter de PC omdat m'n ogen nu niet meer overbelast worden.
Vermoeidheid wordt dan ook minder.
Ik zou je echt aanraden om je ogen te laten testen bij de opticien(=gratis)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord :) Ik zal binnenkort langs gaan bij de opticiën, want het begint wel vervelend te worden. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed zo!^^
Ik ben blij dat je wat aan m'n antwoord hebt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
++

Andere antwoorden (2)

waarom vraag je dit hier? laat eens bij een opticien je ogen opmeten, eventueel gecombineerd met naar de huisarts om te kijken of het iets anders met je ogen is.

Slaap je wel genoeg? van laat naar bed gaan krijg je ook hoofdpijn en zere ogen (meestal).
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik eerst eventuele suggesties kan lezen voordat ik naar de opticiën ga. Als ik er last van blijf houden ga ik wel, maar aangezien het ook iets tijdelijks kan zijn wacht ik er even mee.
Ik slaap zo'n 8 uur per nacht, dat doe ik nu 5 jaar zo en heb er nog nooit eerder last van gehad.
Ritsuka
12 jaar geleden
als je er volgende week nog last van hebt, dan zou ik eerst eens naar de huisarts gaan. Omdat je ook spreekt over een soort waas bij je oog, misschien een lichte infectie, dat kan je dokter zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gekke is dat ik van die waas al jaren last heb. Nouja, last, het zit er gewoon. Ik ben toen ook naar de opticiën gegaan die me vertelde dat er wel iets zat, maar dat dit geen kwaad kon. Als ik er last van blijf hebben stap ik naar de opticiën.
Ritsuka
12 jaar geleden
ben je nog nooit naar de huisarts geweest met die waas?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou naar e huisarts gaan om een verwijzing naar de oogarts te vragen. Die kan je ogen opmeten èn controleren of ze verder in orde zijn.
Hetkan vermoeidheid van de ogen zijn, of je hebt gewoon een bril nodig. Loop eens langs een opticien, om je ogen op te laten meten.Hij kan je ook vertellen of je beter eerst naar de oogarts moet of dat n bril of lenzen de oplossing is