Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een oude bril dragen slecht voor je?

Hallo beste mensen,

is het slecht voor je om oude bril (ongeveer 4 jaar oud) te dragen? İk heb gehoord dat het je hoofdpijn geeft etc.

Klopt dit?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Optiek
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als jouw ogen niet veranderd zijn kan het geen gevolgen hebben als je een vier jaar oude bril draagt. Maar is het aantal optreeën en/of de cilinder veranderd, dan is het mogelijk dat je er hoofdpijn van krijgt. Op zich kan je niet zeggen dat het slecht is, maar je zult de bril dan niet lang op willen hebben.
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vraag werd onlangs op tv beantwoord. Als je het halen van een optimale bril uitstelt (dus geen of een slechte bril draagt), gaan je ogen (sneller) achteruit. Niet doen dus en snel je ogen weer laten checken.
Het is zeker niet per definitie zo dat je er hoofdpijn van krijgt.
Als je ogen alleen iets minder scherp zien nu, in vergelijking met 4 jaar geleden, kan het geen kwaad om de oude bril te gebruiken.

Voorbeeld, ik gebruikte altijd mijn oude bril als reserve en heb die vaak gebruikt. Voor mij werkte het prima, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding