bij welke ziekte heb je een zeer oogbol?

ik heb een opgezwollen oog en heb het gevoel dat mijn oogbol er elk moment kan uitrollen en die doet ook pijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Optiek

Antwoorden (4)

Je kan een ontstoken oog hebben. Snel oogdruppeld halen bij de huisartsenpost!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het kan ook trombose zijn. Bij die ziekte heb je een bloedpropje in een bloedvat dat door je oog loopt, waardoor je oog opzwelt. Daar heb je zeer snel een behandeling voor nodig! Ga snel naar de huisarts om het te laten controleren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een aandoening waar je snel een dokter naar moet laten kijken in plaats van het aan anonieme vreemden op internet te vragen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toevalig niet iets met een stofzuiger geprobeert?

zo nee gewoon even naar de dockter gaan.
als je met het oog slecht/vervormt gaat zien zou ik wel zorgen dat je binnen een paar uur bij een arts ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan ook glaucoom oid zijn. Dan heb je verhoogde oogboldruk en dat is gevaarlijk omdat er dan druk op je retina (netvlies) komt te staan.

Ik las ook onlangs iets over een schildklierhormoonafwijking die oogklachten kan geven. http://www.schildklier.nl/asp/default.asp?t=show&var=1066