ik moet elke dag 1,5 l water drinken, ik probeer dit al langere tijd maar het lukt mij niet. Heeft iemand hier ervaring mee?hoe heb je dit opgelost

Ik heb last van puisten, om dit te verminderen moet ik van de veel water drinken hoor ik van mensen. Maar hoe?? ik drink heel slecht. Alles..niet alleen water gaat er moeilijk in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ik kolk elke dag drie liter water weg, wat is daar zo moeilijk aan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Anderhalve liter ; dan is de ochtend nog maar net om.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het trouwens echt mesjoche dat mensen moeten ; leren' wáter drinken. Wáter nota bene ; het meest lekkere, gezonde en natuurlijke drinken dat er is. r is werkelijk geen zoogdier op aarde dat geen water 'lust'. (Waar trouwens niet eens echt smaak aan zít om niet te lusten).
Alleen een verwende zoete smaak kan dat wellicht verpesten - maar dan hoor je op je donder te krijgen, geen 'therapie'. Kom op zeg.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb water ook nooit lekker gevonden. Het heeft een rare smaak en stelt niets voor. Nu drink ik het wel, masr ik snap nog steeds niet dat mensen het enorm lekker vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je 'moet' helemaal niks, behalve dan wat minder luisteren naar wat een ander allemaal denkt dat goed voor jou is. Het is onzin dat je 1,5 liter water per dag 'moet' drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink ook te weinig water, maar dat komt niet omdat ik het niet lekker vind, maar ik denk er eigenlijk nooit aan. Pas als ik echt hele erge dorst heb drink ik wat.
Misschien heeft het probleem meer daarmee te maken dan met de smaak? Kan toch ook?
Ritsuka
12 jaar geleden
ik dronk eerst iets van 1 1/2 tot 2 liter water, ben nu sinds een maandje of 2 overgegaan op 2 1/2 liter water.
Volgens mijn schoonheidsspecialiste ziet mijn huid er wel iets beter uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik drink denk ik 1,3 / 1,5 liter water en het lukt wel.. Ik vind het eigenlijk niet heel lekker maarja :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Los van het feit dat veel mensen water heerlijk vinden : moet altijd alles ' lekker' zijn dan ?? of erger nog : het lekkerste ?
Dat lijkt me een levensgevaarlijk dieet....

Antwoorden (21)

Misschien kun je af en toe een keer limonade/ranja drinken, klein laagje in een glas doen en de rest water.

Mij helpt het ook altijd om uit een pakje of een flesje te drinken, op die manier drink ik veel meer dan wanneer ik uit een glas drink
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen puisten werkt brandnetelthee ook erg goed.
Als je dat dagelijks drinkt (Gewoon 1 kopje) zal je zien dat die puisten ook verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is water. Water dat in koffie of thee zit is ook water en water dat in vruchtensap of limonade zit is ook water.
Je hoeft het dus niet zo letterlijk te nemen. Drink gewoon wat je het lekkerste vindt.
Als je alle glazen die je per dag drinkt bij elkaar op telt zit je vast al een heel end richting die anderhalve liter.
Overigens zijn er veel mythes rondom water. Water zorgt er niet voor dat je meer gifstoffen o.i.d. kwijtraakt.
Gifstoffen worden via de urine afgescheiden. Dat is een feit. Maar denken dat door veel meer dan 1,5 liter water te drinken er ook meer in de wc pot verdwijnt, is ook een fabeltje. Het water dat iemand drinkt gaat via het bloed naar de nieren. Daar wordt het schoongemaakt en gaat het weer het lijf in. Maar nieren hebben een heel eigen systeem. Ze houden dagelijks zo’n 2 liter urine met de gifstoffen tegen en bewaren dat nog even. Het lijf past zich bovendien aan de omstandigheden aan. Als het heel warm is zorgt het lichaam ervoor dat de urine zich als het ware indikt, zodat er meer gezweet kan worden. De gifstoffen die uit het lichaam gaan, blijven echter in aantal gelijk, want daar heeft het lijf gewoon op ingezet.
Dus ik weet niet wie je aangeraden heeft om meer water te drinken ivm je acne maar verwacht er niet teveel van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen min, hoor, maar dat ben ik niet met je eens. Hoe meer stoffen er in het water opgelost zijn, des te meer water is er voor nodig om ze te verwerken, voor sommige stoffen zelfs veel water, bijvoorbeeld zout. En dan is er ook nog een oorzakelijk verband tussen voeding en huidproblemen. Uit tamelijk recent onderzoek blijken die bij een aantal mensen door zuivel in de hand te worden gewerkt. Je kunt dus niet zomaar stellen dat vocht hetzelfde is als water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, zuivel, daar zijn al heel lang discussies over maar als je bedenkt dat melk voor baby's is is het vrij voor de hand liggend dat dit niet je favoriete keuze moet zijn qua dranken. Er is idd een causaal verband tussen het gebruiken van zuivel en acné.
Voor de rest, het water in sap is nog steeds water. Uiteraard moeten daar weer stoffen uit verwerkt worden maar daar is het lichaam dan ook uitstekend voor uitgerust.
Tot op heden is er geen helder wetenschappelijk bewijs over het verband van voedsel en acné, zie o.a.: http://www.huidinfo.nl/acne.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi dat je er inderdaad die strofe over het verband tussen zuivel en acne uitvist. Kijk, het verwerken van allerlei stoffen kost energie, dus ook (extra) water. Gebruik je dranken waarin die stoffen opgelost zijn dan heb je netto meer volume aan drinken nodig. Aan die behoefte kun je vervolgens wel weer voldoen met die andere dranken dan water maar dat verandert die grotere behoefte niet. Drink je alleen maar thee, dan red je het misschien nog met een kopje extra maar met alleen maar vruchtensap of frisdrank stijgt de behoefte al gauw naar twee liter en meer. Je kunt dus voor je gezondheid veel beter je behoefte aan water wat vaker met water lenigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ Keesvi: je plus staat ergens anders
Dat is echt puur je leeftijd. Je moet niet je zelf gaan dwingen meer te dringen. Je haalt vocht ook je eten namelijk. Als je last hebt van puistjes kan je elke ochtend en avond je gezicht reinigen met warm water, als je zeep wil gebruiken kan het best zeep vrije zeep gebruiken, zwitsal bijvoorbeeld. Droog je gezicht nooit af met een handdoek, zachtjes deppen mag wel. Als je puistjes uit wil knijpen (wat echt af te raden is, je krijgt er alleen maar meer van en het laat littekens achter) moet je eerst letten op dat gele puntje, als dat aanwezig is kan je hem uitknijpen maar doe dit wel met een wc papiertje, dat spul gaat anders onder je nagels zitten en dan krijg je alleen maar meer bultjes of puistjes. Als je het zonder papiertje doet moet je daarna je handen erg goed gaan wassen. En wat ook belangrijk is, je eige puistjes zijn in jou beelt opvallender dan die van een ander, ga na of je van iets allergisch bent, en ga voor de zekerheid naar de huisarts. Die zal je verder helpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak een kan water met schijfjes limoen en blaadjes munt! Heerlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw vraag: Heeft iemand hier ervaring mee?hoe heb je dit opgelost

Mijn antwoord: probeer het water vanuit een wijnglas te drinken.

Dat drink lekkerder en een wijnglas staat ook leuker in je hand.

zo heb ik leren water drinken,
succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klinkt niet echt als een oplossing maar bij mij heeft het gewerkt. Geen water kunnen drinken zit vaak tussen de oren, niet lullig bedoeld overigens. Als je bijvoorbeeld een flesje water vult en drinkt terwijl je in een goeie film zit, helemaal verdiept bent in de studieboeken, denk je niet na over dat je water drinkt. Het gaat veel makkelijker dan wanneer je echt gaan zitten en bedenken hoe je je flesje leegkrijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drink door een rietje... Heel simpel maar denk maar wanneer je bv een flesje cola met een rietje krijgt dan is het ook eerder op....

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook geen grote water drinker, maar wat bij mij helpt is dat ik gewoon lekker ijskoud water neem tijdens lunch en avondeten. Dan heb ik altijd iets nodig om het weg te spoelen en dan slok ik het water zo op!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een goed glas water gaat 200 tot 250 CC. Probeer zon groot glas te pakken.
Drink er één bij elke maaltijd, één bij het tandenpoetsen 's avonds, en tussendoor, bijvoorbeeld als je een tussendoortje eet, nog eens twee keer één. Dan zit je al aan anderhalve liter.

Het leegdrinken van een beker water - niet te koud - kan, tenzij je ernstige slikproblemen hebt, nauwelijks langer dan een halve minuut tot een minuut duren. Gaat het niet vanzelf, trek dan gewoon die extra tijd er voor uit. Het doet geen pijn, je krijgt er geen last van, je verdrinkt niet, kortom, als het niet lukt is dat vermoedelijk meer een organisatorisch probleem dan een lichamelijk.

Drink desnoods, als je echt niet genoeg dorst hebt, water in plaats ván. En dan vooral in plaats van frisdrank en koffie, die voor je gezondheid niet zo gek veel goeds doen. (die frisdrank telt trouwens wel mee bij je 1,5 liter per dag, die koffie niet).

Of het tegen puisten helpt durf ik trouwens ernstig te betwijfelen ; die krijg je door je hormonen en eventueel een onzuivere huid, niet van watergebrek. Maar los daarvan is minimaal anderhalve liter water per dag sowieso nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eenvoudig, maar het werkt: drink uit een flesje. Vul 's morgens direct een flesje van bijvoorbeeld een halve liter met water en neem deze de hele dag met je mee. Je zult merken dat je het flesje al voor het middageten leeg hebt.

Vul na de laatste slok het flesje opnieuw; voldoende water drinken is het makkelijkst als het water ook voor handen is, én je hebt meteen ook controle over de hoeveelheid die je gedronken hebt.

Breng je water op smaak door er bijvoorbeeld wat citroensap bij te doen. Je krijgt ook water binnen door het drinken van kruidenthee, soep en door het eten van fruit en groenten. Denk niet dat alle drank goed voor je is, alcohol kan bijvoorbeeld juist vocht aan je lichaam onttrekken.

Of water drinken helpt tegen puistjes is te betwijfelen, maar je huid ziet er in elk geval een stuk gezonder uit als je voldoende vocht binnenkrijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is een fabel dat je 1,5 liter water per dag zou moeten drinken. Je lichaam heeft per dag inderdaad gemiddeld 1,5 liter water nodig, maar een aanzienlijk deel daarvan
(33%) komt al uit je eten, zoals brood of yoghurt. Je lichaam is ook prima in staat om het water uit bijv. Frisdrank en koffie (hiervan is een deel water) op te nemen. Vaak wordt Water geadviseerd, omdat het voor 100% uit water bestaat(haha), en omdat er geen calorieën en ongezonde stoffen inzitten, maar in principe telt alles mee met die 1,5 liter.

Om te controleren of je voldoende vocht inneemt, kun je de kleur van je urine controleren. Als je urine donker van kleur is, wil dat zeggen dat je niet genoeg vocht hebt.

En over die puistjes: met de puistjes heeft water niks te maken, maar de overige huid gaat er wel gezonder uitzien als je vochtgehalte hoog genoeg is. De puistjes onstaan door de hormoonhuishouding die verandert in de puberteit. Daar kun je niet veel aan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thee is ook best lekker en anders neem je een soort crystal clear dat is niet ongezond en het is een soort water met een smaakje het is gezond met weinig calorieën dus is het eigenlijk een soort water of anders doe je het samen met een beetje siroop en dan in de vriezer dan word het lekker koud ik heb namelijk ik heb eigenlijk bijna nooit dorst dus dan drink ik ook bijna nooit maar ik heb wel ik drink meer ijskoud drinken dan gewoon normaal drinken dus als je het nou ijskoud maakt misschien helpt dat een beetje want bij mij helpt het

hopelijk lukt het een beetje en heel veel suc6
en trouwens over puistjes gesproken ik weet niet hoe oud je bent maar ik heb ook heel erg last van puistjes gehad en ik heb van de dokter een soort glazen flesje gehad met een soort gaasje bovenop en die moet je elke dag erop deppen en na een paar dagen zijn ze weg het is echt heel handig misschien moet je daar is mee aankomen bij de arts het helpt echt
(misschien een goede tip en anders nog heel veel suc6 met een oplossing vinden)

Toegevoegd na 1 minuut:
in dat flesje zit een soort alcohol en dat helpt echt heel goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ingredienten CC: o.a. cyclaamzuur, aspartaam, sacharine.
0.01% appelsap, 0.01%perensap.
klink inderdaad gezond.
Probeer eens water met koolzuur. Je hebt voldoende water nodig om gezond te blijven en dat komt uiteindelijk ook je huid ten goede. Het is een fabel dat je water zomaar kunt vervangen door andere dranken. Limonade en thee bevatten weliswaar veel water maar er is meer dan het volume nodig om de opgeloste stoffen te verwerken. Met name alcohol en cafeïne drogen het lichaam uit maar ook suikers in frisdranken en vruchtensap vergen veel water ter verwerking.

Acne kan (mede-)veroorzaakt worden door zuivel. Een aantal mensen is er overgevoelig of verwerkt zuivel slecht door het ontberen van een enzym om melksuiker af te breken, ook een goede reden om verschil te maken tussen water en overige dranken. Je zou eens kunnen proberen om minimaal een maand of twee alle zuivel te vermijden. Behandeling van acne is sowieso een langdurige zaak. Ook als je van de dokter een middel voorgeschreven krijgt moet je dat maanden gebruiken voordat je een gunstig effect kunt verwachten.

Zelf drink ik zeker twee liter water buiten andere dranken. Deels is dat koolzuurhoudend. Ik maak het zelf met een apparaat van Soda Club en ik doe er een heel klein beetje sel gris, ongeraffineerd zeezout met extra mineralen, bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het prima maar zie het als een glijdende schaal. Als je je waterbehoefte puur met water voldoet dan zou je misschien aan één liter per etmaal water genoeg hebben, extreme omstandigheden buiten beschouwing gelaten. In de praktijk werk je niet alleen water maar ook voedsel naar binnen, ook vloeibaar voedsel, zoals koffie, thee, fruitsap en melkproducten, allemaal min of meer vloeibaar. Zou je je totale behoefte aan water, H2O, voldoen met thee, dan heb je aan iets meer dan een liter voldoende. Met koffie, frisdrank en vruchtensap stijgt de behoefte aan water en met zuivelproducten zoals yoghurt nog meer. Al naar gelang de vorm waarin je het water tot je neemt heb je meer aan volume nodig. Probeer je de behoefte aan vocht met puur vruchtensap te dekken dan krijg je alleen daarmee al anderhalf ons suiker per etmaal binnen, om een voorbeeld te noemen. Verhoog je de hoeveelheid sap met een halve liter, dan zit je al gauw op een ons of twee extra aan suiker, alleen al uit je drinken, zo'n 750 kg suiker per jaar. Ik chargeer natuurlijk wat maar ik probeer hiermee aan te tonen dat de stelling 'vocht=water' niet deugt. Jonge mensen komen vaak nog wel weg met veel frisdranken en fruitsap maar het komt je gezondheid op de duur echt niet ten goede, al voel je je er op het moment prima bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar met koolzuurhoudend moet je ook oppassen.
Het reageert als een zuur, en in het algemeen krijgen we al te veel zuur binnen.
Op mijn werk heb ik een halveliterbeker. Deze vul ik drie keer per dag met mijn favoriete thee en dan zit ik al aan mijn anderhalve liter vocht!
Als ik 12 kopjes thee van 125 ml zou moeten drinken, zou het me ook niet lukken. Te veel gedoe...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is gelijk een fles van 1,5 liter nemen en die vullen met water.

Dan kun je het beste zien gedurende de dag of je "op schema bent". Is het nl al 12 uur en is er nog bijna niks uit die fles, oei oei.

En je kunt gewoon bij elke actie zeggen: eerst een half glas water, een heel glas is gewoon te veel als je al geen drinker bent.

Maar wil je een koekje of een snoepje: eerst je water, wil je tv kijken, eerst dat halve glas en dan in elke pauze WEER verplicht een halfje.

en die fles met je meezeulen, dan zie je hoe goed het gaat
amigo
12 jaar geleden
Probeer eens een flesje te vullen met een deel fruitbron van Karvan Cevitam en water.
Neem dan zo`n flesje met een uitschuifbaar dopje.
Ga dan naar de sportschool en ga daar fitnessen.
Het is namelijk zo als je sport moet je drinken.
Zo heb ik het opgelost en dit werkt prima.
Wel doorzetten.
Met jou puisten zou ik eens naar een schoonheidsspecialiste gaan die kan jou hierin adviseren.
Succes

Toegevoegd na 1 minuut:
En zo kun je het niet drinken ook oplossen als je moet werken.
12 jaar geleden
Drink ook lekker thee en frisdrank. Ik doe altijd bij het avondten heel veel drinken, en als ik mijn tanden heb gepoetst. dan is het veel makkeljker dan elke keer erover nadenken
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop leuke flesjes. met een zuigkopje! Maak het leuk voor jezelf. Ik heb bijvoorbeeld flesjes van AA Drink. Die drinken erg lekker, en als je een beetje meeknijpt gaat het vanzelf veel sneller.

Wat je ook kunt doen in in de ochtend een liter drinken, dan hoef je de rest van de dag niet zoveel. Dat doe ik altijd namelijk. Ik drink in de ochtend een maatbeker van een liter leeg (ja rechtstreeks uit de maatbeker, want dan kan ik zien hoe snel het gaat) en dan de rest van de dag kleine beetjes. Dat valt dan dus wel mee.

Zet jezelf er gewoon toen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vergeet niet dat je in je eten ook water verwerkt zit. maar ik zal watte drinken pakken wat je lekker vind. mijn broertje moest dat ook en hij kreeg gwn 5 pakjes yogurt drink per dag erbij dan haalde hij het met gemak nu hoeft hij dat niet meer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedere keer als je naar de wc bent geweest en voor het eten een glas (water / limonade) drinken. Dan moet je vanzelf meer naar de wc en hoe vaker naar de wc, hoe meer je drinkt!