Pijn in heel mijn lichaam : naar welke soort specialist kan ik hiervoor best gaan?

ik heb al lange tijd pijn in heel mijn lichaam. in mijn nekstreek, rug, armen, benen, voeten.... als je op bepaalde plaatsen duwt schreeuw ik het uit van pijn.Bv. op mijn bovenarm in het vlezige gedeelte, aan de zijkant van mijn arm in het vlezige gedeelte, diep in mijn kuiten enz...Ook het vlezige gedeelte van mijn nek, de plaats boven mijn borst, de 7de wervel (die wervel die zo uitsteekt), langsheen mijn ruggegraat, de aanhechting van mijn borsten aan de zijkant enzovoort
Mijn huisarts zegt dat het de ouderdom is, en heeft me pijnstillers voorgeschreven. Maar die helpen helemaal niet. warmte doet wel goed, maar de pijn heel diep van binnen gaat er ook niet mee over
Ik zou dus graag naar een specialist gaat om te onderzoeken van waar die pijn komt. Maar naar wat moet ik gaan : een reumatoloog, een neuroloog of nog een andere soort?

Toegevoegd na 30 minuten:
bij ons in België hoef je geen doorverwijsbriefje je moet dan wel meer betalen. Het zijn dus vooral mij spieren die pijn doen, soms heel diep van binnen.en zo rare plekken als de zijkant van mijn borst

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou je kan het allemaal goed omschrijven, dus ga gewoon weer
naar je huisarts en leg hem dat op deze manier uit.
En dat je niet meer met die pijn wil blijven lopen.
Dan zal hij best een goeie diagnose stellen en jou de goeie weg wijzen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze omschrijving lijkt op fybromyalgie. Een neurologische aandoening.
Alleen hebben ze daar geen testen voor.
Je moet je eerst laten testen op reuma en de ziekte van lyme ( western blot test. Niet de andere die werkt niet)
Als dat niets uitwijst kom je uit op fybromyalgie.
En dan ben je de pineut.. Daar moet je mee leren leven. En kan je rekenen op een leven vol onbegrip van je omgeving en artsen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oeps, fybromyalgie? als het een neurologische aandoening is, moet ik dus naar de neuroloog....? doet die ook reumatesten?
Zo gek dat ze voor fybromyalgie geen testen voor hebben. Niet zo een prettig vooruitzicht dat daar niets aan te doen is. En dat dit niet erkend wordt door artsen en omgeving. Ik wil geen ziekteverlof of zoiets, ik wil gewoon niet hele tijd die pijn want dat is zo uitputtend. ik kan soms bijna niet gaan omdat mijn voeten zo pijn doen als ik uit mijn bed kom. Dus het is geen komedie.
Maar idd ik had de indruk dat de huisarts mij niet echt geloofde en dacht dat ik ziekteverlof wilde , zo denk ik toch dat hij dacht want hij keek heel raar en onderzocht mij niet.

Antwoorden (2)

Je moet weer naar je huisarts gaan, want zonder zijn verwijsbriefje naar een specialist kun je zelf helaas niks. Dus het beste is om daar een verwijsbriefje te vragen en dan ook aan hem te vragen wat het beste is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De internist is een medisch specialist die zich bezighoudt met ziekten van alle inwendige organen. Hiermee bedoelen we de organen die aan de binnenkant van het lichaam liggen; zoals de nieren, het hart, de longen, de lever, de schildklier, bloed en bloedvaten, de maag, de darmen, en de gewrichten. De internist heeft veel kennis van deze organen en van hun onderlinge wisselwerking. Ook ziekten van de stofwisseling behoren tot het terrein van de internist. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan suikerziekte, bloedstollingstoornissen of een verminderde afweer. Bij bijna alle aandoeningen en ziekten die u zich kunt voorstellen zijn internisten betrokken. De internist is verder gespecialiseerd in het vaststellen van de oorzaak van allerlei lichamelijke klachten waarbij nog geen diagnose (oorzaak) is: bijvoorbeeld koorts, buikpijn, onbegrepen gewichtsverlies, of moeheid. Als een internist de oorzaak van uw klachten heeft vastgesteld, zal hij u behandelen, bijvoorbeeld met medicijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
+ Klopt helemaal. Alleen zou ik aan de laatste zin toe willen voegen dat hij, zodra de oorzaak is vastgesteld, ook naar een andere specialist kan doorverwijzen, b.v. voor longziekten of een hartspecialist.