Moet je bij rugpijn gewoon aan het werk?

Rugpijn/bekkenpijn waarbij je amper kunt bukken of bewegen. Maar misschien wel op een krukje kunt zitten.
Hoe groot is de kans dat je het alleen maar erger maakt?
(winkel werk)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenvraag: als het gaat om winkelwerk, hoe groot is dan de kans dat je werkelijk een groot deel van de dag op een krukje kan zitten in plaats van alsnog de hele tijd op je benen te staan? Met een heup die steeds uit de kom schiet (vraag van gisteren) kun je echt niet in een winkel staan de hele dag. http://www.goeievraag.nl/vraag/gezien-bekkeninstabiliteit-symptoom-heupdysplasie.182677
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee misschien niet. Dokter heeft me doorgestuurd naar fysio.. maar geen idee wanneer ik daar terecht kan. En de baas was gister blij dat ik aan het werk ging. Heb mijn dochter bij een vriendin opgehaald (lopend) en nu kan ik bijna niks meer. Mijn gevoel zegt ook wel dat het niet goed zit.. eigenlijk. Mijn heupel voelen aan als bekken instabiliteit. Denk dat ik last heb van het schuldgevoel symptoom..

Het beste antwoord

Dat ligt er maar aan. Als je rugklachten zo ernstig zijn dat je vermoed dat je er niet zomaar mee kunt werken dan heb je als het goed is als een arts of fysiotherapeut bezocht. Die kan het beste advies geven.
Op eigen houtje besluiten maar niet te gaan werken word meestal niet op prijs gesteld door werkgevers.
Overigens zijn er maar weinig fysiotherapeuten die tegenwoordig nog bedrust o.i.d. adviseren bij rugklachten. Voor de meeste rugklachten geldt dat in beweging blijven gunstiger is dan rust. Uiteraard moet je dan wel een beetje rustig aan doen en al te zwaar werk als tillen vermijden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt,
ik ga niet, heb een afspraak met de

Andere antwoorden (4)

Ik zou bellen dat ik een dagje plat ga ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ff langs een chiropractor. Laat je rug/bekken ff kraken. Waarschijnlijk gaat de pijn dan sneller weg in plaats van gewoon liggen. Veel zitten maakt het juist erger
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tijdens je werk rustig kunt blijven zitten, dan zou je kunnen gaan en zeggen: 'Als het niet gaat, meld ik me ziek en ga ik naar huis'.
Als je moet tillen, draaien en dergelijke, dan zou ik er niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent wellicht al bij je huisarts geweest (je vraag van gisteren over je heup die altijd uit de kom gaat).
Dan zou ik even een telefoontje doen om te vragen wat hij/zij erover denkt. Ik kan me voorstellen dat je heel veel pijn hebt met zo'n aandoening.
En misschien maak je het inderdaad erger door te blijven werken. Vraag het aan je arts.