Hoe kan het dat ik op mijn leeftijd opeens last heb van korte kuitspieren?

Sinds een half jaar veel pijn in de voeten, podotherapeut zegt dat het komt door korte kuitspieren. Maar hoe kan dat opeens? Ben geen hardloper, loop ook nooit op hakken.
Ik ben 48 en heb nooit last van mijn voeten gehad op deze manier.
PS Ik zie wel dat er verband is tussen kuitspieren en zere voeten, die spieren trekken aan de peesplaat onder de hiel.

Oja, en het is ook geen hielspoor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Ten eerste; je kan niet "opeens" korte spieren krijgen. Je spieren hebben een bepaalde lengte. Je kunt ze alleen maar "langer" maken door rek en strek oefeningen te doen. Ze worden dan niet letterlijk langer, maar er komt meer rek in. (je moet je spieren zien als een gespannen elastiek), als je er dus niets mee doet, wordt deze "stijf" en gaat de elasticiteit er uit. je spieren kunnen in de loop van de tijd "korter" worden. Ze worden dus niet letterlijk korter, maar stijf. De rek is er dan uit zeg maar.

Rek en strek oefeningen voor de kuit zijn het beste, om deze soepel te houden, en rekbaar! De pijn in je voeten komt dus van "stijve spieren" niet door "korte spieren". Stijf moet je weer soepel maken door middel van oefeningen.

Vreemde podotherapeut heb jij.....hopelijk weet hij wel hoe het lichaam anatomisch gezien in elkaar zit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me niet dat dat kan, maar stel je vraag eens op onderstaand forum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die al vanaf haar peutertijd op haar tenen loopt?