Zijn er mensen die mij wat kunnen vertelen over peyronie?

Ik zou graag willen weeten of er gevolgen aan vast zitten over de toekomst ( kinder wens ).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat is het?

Antwoorden (2)

Peyronie heeft in principe geen invloed op de vruchtbaarheid, tenzij de aandoening zo ernstig is dat coïtus onmogelijk is en er teveel pijnklachten zijn bij een erectie.
Als de aandoening dermate ernstig is dan is het raadzaam om contact op te nemen met een uroloog.
Die kan je, eventueel chirurgisch, verder helpen.

Neem eens een kijkje op prostaat.nl, daar kun je meerdere lotgenoten treffen die wellicht meer kunnen vertellen over de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De ziekte is niet zeer zeldzaam en komt minimaal bij enige mannen per duizend voor. Lang niet iedereen met de aandoening zal hiervoor een arts raadplegen - echte klachten geeft het heel vaak ook niet en schaamte weerhoudt velen.

Meestal wordt het niet behandeld, omdat het niet ernstig is.
In Nederland is het beleid meestal af te wachten en pas operatief in te grijpen als coïtus onmogelijk wordt en/of er bij een erectie pijnklachten ontstaan.