Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel gram eiwit moet een volwassen man binnen krijgen per dag wanneer je drie maal per week 70 minuten aan krachtsport doet?

Doel van de krachttraining, spiermassa opbouwen en een goede lichaamshouding creëren.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
925

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Voor spiermassa behouden en lichaamsvet verliezen word 1-1,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht aangeraden.
Tot aan 2,2 kg eiwit per kg lichaamsgewicht is nog veilig bevonden voor de opbouw van spiermassa. Hierbij ga ik er van uit dat je verder gezond bent met o.a. een goede nierfunctie.
Zie bron voor meer info.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor het opbouwen van (spier)massa moet je tevens in een (licht) kcal overschot zitten, alleen veel eiwitten eten en sporten is niet voldoende.

Toegevoegd na 3 uur:
vanuit reactie de melding gekregen dat ik een typfout heb gemaakt. Het moet natuurlijk 2,2 GRAM eiwit per kg lichaamsgewicht zijn.
(Lees meer...)
Ritsuka
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Goede punten. Aanvulling: daarnaast moet je natuurlijk gevarieerd blijven eten, zodat je ook alle vitaminen, mineralen en overige stoffen voldoende binnenkrijgt.
tinus1969
6 jaar geleden
Aanvulling op @Ritsuka; let op: 100 gram vlees of ei is niet 100 gram eiwit; biefstuk is ongeveer 1/3 eiwit. Je lever kan zo'n 3-4 ons puur eiwit per dag verwerken.
erotisi
6 jaar geleden
"Tot aan 2,2 kg eiwit per kg lichaamsgewicht is nog veilig bevonden " Is dat niet wat veel ;-) Dat zijn ongeveer 1000 eieren per dag
Ritsuka
6 jaar geleden
oeps, ik heb het verbeterd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding