Is het dragen van push-up bh's slecht voor je borstspieren? Of is dit een fabeltje?

Ik vind de ondersteuning beter dan die van een gewone bh. Daarom denk ik dat de kans kleiner is dat de borsten gaan 'hangen'. Maar als de borstspieren dan slapper worden schiet ik er niets mee op!

13 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ik heb juist gehoord dat het dragen van een push-up BH, of een BH met beugels juist beter is, OMDAT ze je borsten beter ondersteunen.

En dat is juist de functie van een BH:
De belangrijkste functie van een BH is het ondersteunen van de borsten.
De borsten van de vrouw bestaan met name uit vet- en klierweefsel. De borsten worden op hun plaats gehouden door de huid en de banden die uit zogenaamd bindweefsel bestaan. Met behulp van deze banden zitten de borsten vast aan de dieper gelegen grote borstspier.

Deze banden hebben een grote rekbaarheid waardoor borsten zonder ondersteuning al snel gaan hangen. De natuurlijke ondersteuning van de borsten is afhankelijk van de sterkte en kwaliteit van dit bindweefsel.

Ik begrijp dan ook nog steeds niet dat ik zo veel vrouwen zie rennen, nu het beter weer wordt,
zonder een goed sport-bh.
Al die bewegingen en trillingen kunnen de vezels van het bindweefsel wel degelijk beschadigen.

Draag dus een goede steunende BH.

http://www.kiesdejuistesportbh.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle borsten gaan hangen. De combinatie zwaartekracht en veroudering zorgt er voor dat ze uiteindelijk naar het zuiden afreizen. Bij de een gebeurt dat wat eerder dan bij de ander, dat heeft ook met de vorm van de borsten en de aanleg te maken.

Een borst heeft zelf geen spieren, borstspieren zitten in de aanhechting, en die houd je stevig door te zorgen dat je armen in conditie blijven. Er is volgens mij geen verband aangetoond tussen het dragen van stevige bh's en de mate van hangen van je borsten. Dus trek lekker aan wat je fijn vindt zitten en mooi vindt staan.