kan je sterven door in een vulkaan te vallen? en is dat pijnlijk als je door de magma word opgevangen of juist geheel pijnloos?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie Gollem zó in Mount Doom kukelen in 'The lord of the Rings'

Het beste antwoord

ja als je in een vulkaan val die actief is dan weet je zeker dat je het niet gaat halen. En als je in magma valt dan ben je gelijk gecremeerd en er blijft niks meer van je over. Voordat je in de magma of lava valt dan denk ik dat je al dood bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Het lijkt me niet geheel pijnloos. Op de weg naar het magma toe wordt de temperatuur steeds hoger, waardoor je wel verbranding voelt. Ik geef toe dat het niet echt een langdurige pijn is, maar pijnloos lijkt het me niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan zeker sterven en het voelt wel pijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij een snelle pijnlijke dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is de caldera van een vulkaan afgebakend door hellende rotswanden. Als je van een afgrond valt, zal je eerder te pletter vallen op stenen dan in een rivier van magma.

Een vulkaan hoef overigens niet een zichtbare poel van magma of lava te hebben... Deze vulkaan sluimert momenteel en bevindt zich in de Amerikaans staat Oregon (Newberry Volcano).

Toegevoegd na 1 minuut:
En als het pijnlijk is, zal het niet lang duren voor je uit je lijden bent verlost. Misschien ben je wel dood voordat de eerste pijnsignalen je hersens bereiken. Dan zou je kunnen zeggen dat het pijnloos was. Nou ja, JIJ niet want je bent dood, maar je snapt wat ik bedoel... ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Werkende of niet werkende vulkaan?

Als de vulkaan slaapt ligt het geheel aan de hoogte waar je vanaf springt. Vanaf een meter of 10 kan het best dodelijk zijn (en pijnlijk) hebben we het over een grotere hoogte (100meter ofzo) kan het ook pijnloos zijn.
Head first wil wel helpen dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Binnen een seconde zijn jouw longen verteerd en ben je dood. Je zult er niet veel van merken, omdat je nagenoeg direct je bewustzijn verliest.
Het is een goede methode om zelfmoord te plegen als je dat tenminste durft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal ongeveer hetzelfde gaan als bij een verbranding: je longen verbranden heel snel door de hete lucht en dan stik je. Dat zal vrij snel zijn, dus erg veel lijden zul je niet.
Je zal nooit voelen hoe het is om met het magma in aanraking te komen, dan ben je al dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt er door sterven
lijkt me een afschuwelijke en pijnlijke dood
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het lijkt mij dat jij heel snel dood bent omdat die temperatuur zo hoog is . en dat jou bloed begint te koken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het voor je uitgeprobeerd ;)
ik ben namelijk wel eraan overleden..
het begin deed pijn toen ik er eenmaal inlag voelde ik niks meer.
Niemand heetf mijn lichaamresten meer kennen vinden ik werd gelijk gecremeerd ;)
dit is natuurlijk met gekheid maar andere woorden ik denk wel dat het pijnlijk is tijdens de val naar de hitte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Magma is vloeibaar gesteente. Dat heeft een dermate hoge dichtheid, dat je er niet "in" zult vallen - je kunt beter zeggen, dat je er "op" valt.

Ik ga voor het gemak even uit van "naakt" magma, dus zonder giftige gassen erboven.

Als je van grote hoogte op magma valt, val je gewoon te pletter. Het is bijna hetzelfde als een val van grote hoogte op een rotsbodem. Je valt dus te pletter; dat het oppervlak waarop je te pletter valt gloeiend heet is, maakt dan niet meer uit (behalve dat het voor een instantane crematie zorgt).

Val je van geringe hoogte op magma, dan is dat ongeveer hetzelfde als het vallen op een gloeiende plaat van een paar honderd graden Celsius. In dat geval verbrand je, en dat is zo ongeveer het pijnlijkste wat je kan overkomen.

De lucht boven het magma is natuurlijk ook enorm heet. Jij ademt die lucht in, waardoor je longen meteen verbranden. Dus behalve dat je op een gloeiend oppervlak ligt, verbrand je ook van binnen - wat het extra pijnlijk maakt.

Je zult wel snel sterven - binnen luttele seconden. Of dat komt door oververhitting van de hersenen, of door het uitvallen van zowat alle organen inclusief de bloedsomloop, is niet zo relevant.

Wanneer je van grote hoogte in een vulkaan valt en er is wél veel rook boven het magma, zul je misschien eerst het bewustzijn verliezen door vergiftiging en/of zuurstofgebrek. Je stikt dus. Of je al gestikt bent voordat je te pletter valt, ligt aan de dikte van de rooklaag.
Cryofiel
13 jaar geleden
Sterven door gloeiende lava is zeker mogelijk en het zel ook zeker even heel zeer doen. Je hebt alleen niet genoeg tijd meer om tevertellen hoe erg de pijn was. Dus als je een baantje wilt trekken pak dan gewoon water van rond de 20 graden en geen vloeibaar gesteente van 1000> dat kun je veel langer volhoduen zonder last te krijgen van zweetvoeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ben jij van plan dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mensen in Pompei vielen niet in een vulkaan, maar de vulkaan viel op hen. De meesten zijn gestikt voordat ze stierven. En dat is niet fijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ 1 maar dat is lava toch?