Hoe kan ik uitgeruster opstaan?

geen antwoorden graag als van die werkers enzo, dat werkt niet

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien eerder naar bed en slapen? Wat bediel je met 'antwoorden van die werkers'? Sporten helpt ook! Als je veel beweegt, slaap je beter en wordt je uitgeruster wakker.

Slaap je genoeg? De ene mens heeft meer slaap nodig dan de ander. Wanneer ik minder dan acht uur heb geslapen (het liefst slaap ik nog wat langer) dan sta ik niet uitgerust op. Echter het aantal uurtjes dat je nodig hebt is voor iedereen verschillend. Verder kan het ook helpen om elke dag zo ongeveer rond dezelfde tijd naar bed te gaan. Dan kom je in een bepaald ritme. De tijd nemen om rustig wakker te worden kan ook helpen. Dus geen gestress 's ochtends maar je bed uitstappen met de gedachte dat je lekker even de tijd ervoor mag pakken.

Je bent nog erg jong, zorg dat je regelmaat in je leven hebt. Op tijd naar bed, zorg dat je minstens 8 uur slaap krijgt per dag. Als je elke dag te laat naar bed gaat en nog uren voor de pc zit s'avonds dan ben je niet uitgerust als je op moet staan om naar school te gaan.

Verschillende tips: Matras omdraaien. Een uur voor het slapen geen frisdrank meer drinken. Een uur voor het slapen geen TV kijken of computeren. Eventueel kun je een slaaptabletje nemen en die op de wijze innemen die aangegeven staat bij; doorslapen. Misschien je wekker uitzetten en vervolgens een half uur verder zetten, dan kun je nog even blijven liggen.

Misschien moet je er eens over nadenken waarom je niet uitgerust bent. Pieker je veel ben je gespannen of heb je zorgen. Als dit het geval is dan zul je hier eerst aan moeten werken. Voorts voor je na bed gaat een warme douche hete melk en een ontspannende (etherische olie )op je slaapkamer. B.v. lavendel. Dan geeft rust en werkt ontspannend. Als jij dan goed geslapen hebt dan weet ik zeker dat je uitgerust opstaat. Maar voor dit alles zoek eerst uit wat de oorzaak is van jou moeizame morgenstart. Succes

Ga als je je bed uit komt ff onder de douche en nog voor je gaat ontbijten tien minuten bewegen. het hoeft niet snel. Neem eens een proefles tai Chi/ Qi Gong. Ik doe dat s morgens gelijk als ik uit bed kom en ben dan klaar wakker, zelfs als ik eens weinig geslapen heb. En genoeg slaap natuurlijk en zo min mogelijk stress. Los dingen op, maak dingen af. Handel af waar je het meest over piekert. Dat soort dingen

Ik weet niet wat je met werkers bedoelt?? Wekkers misschien. De app Sleep cycle werkt echt heel goed. Je wordt in een moment van lichte slaap gewekt. Probeer het eens. Succes.

De belangrijkste reden waarom veel mensen moeilijk opstaan is dat je slaap verloopt in cycli van diepe, droom- en ondiepe slaap. Die cycli duren ongeveer 90 minuten, en tijdens de ondiepe slaap aan het eind van die cyclus, wordt je heel makkelijk wakker. Vaak zelfs (ongemerkt) midden in de nacht, om daarna weer vrolijk verder te slapen. Wanneer je wekker gaat aan het eind van zo’n cyclus was je eigenlijk toch al (bijna) wakker, en sta je met weinig moeite op. Gaat die echter altijd midden in je droom- of diepe slaap, dan wil je lichaam eigenlijk die slaapcyclus nog afmaken, en is het en ramp om om te staan. Het beste kun je dus proberen je slaap- en waaktijden op die cyclus af te stemmen. 7,5 of 9 uur slapen dus in plaats van de standaard veelgenoemde 8. Er is - mits je regelmatig naar bed gaat en er geen enorm verschil tussen week en weekend en eventueel vrije dagen zit - vast wel zo’n min of meer vast moment ‘s morgens dat je wakker wordt, op je wekker kijkt en denkt : ha, heerlijk, nog een half uurtje. DAT is het moment waarop je wekker eigenlijk zou moeten gaan, want het einde van je slaapcyclus. Blijf je dan liggen, dan begint het kreng te piepen als jij in je diepe slaap of je droomslaap zit. Dus hoe vreemd het ook klinkt, als je voortaan je wekker rond die tijd zet, zul je vele malen makkelijk opstaan en je ‘s morgens ook beter voelen. Het kan betekenen dat je eerder naar bed moet, maar ook dat je juist een half uurtje later zou moeten gaan slapen. Wel langere tijd uitproberen (een maand ofzo, liefst inclusief de weekends, al kun je dan na die wekker en een plasje wel weer even gaan liggen, maar hou het ontwaakritme er in). Je zult merken dat het werkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100