Hoe noem je dit als je op hetzelfde tijdstip met twee verschillende personen op twee verschillende plekken wil zijn?

stel: jij wil graag de film van 21:45u pakken met een vriendin op een zaterdagavond, terwijl je op dat tijdstip ook op een verjaardag wil zijn van een vriend. Maar omdat je vriendin jou nog moet laten weten of zij kan en jij die vriend nog niet kan vertellen of je op zijn verjaardag komt, eet je dan toch van walletjes? Hoe noem je dit gedrag of deze situatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

besluiteloosheid zou ik het noemen.

Toegevoegd na 5 minuten:
je wordt er al op veroordeeld lees ik en da's begrijpelijk want in feite houdt je vriendin jou aan 't lijntje en jij laat dat toe..'t komt op mij 'n beetje lullig over als ik aan 't feestvarken denk..dus het is jou verantwoordelijkheid om rap de knoop door te hakken. (die film draait vast nog wel 'n dag ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, kan het ook niet helpen, als men de reacties niet leest.. Maar dat gebeurt wel vaker. Maar het blijft vervelend..

Andere antwoorden (8)

Van 2 walletjes eten= profiteren van 2 opties.
Jij zit eigenlijk meer in een spagaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dualisme,
besluiteloos
anneliez
12 jaar geleden
Ik noem dat gedrag niet netjes.

Eén van die twee was eerder. Als je eerst door je vriend was uitgenodigd voor een feestje, dan kun je niet vervolgens een vriendin vragen om met je naar de film te gaan.

Je hebt dat blijkbaar wel gedaan, dan is het niet meer dan netjes de verjaardagsvriend te laten weten dat je nog niet zeker weet of je op de verjaardag kunt komen omdat je afgesproken hebt met je vriendin.

Toegevoegd na 41 minuten:
In navolging van je reactie, dan is het simpel: Meldt je vriend dat je eigenlijk hebt afgesproken met je vriendin, maar mocht dat niet doorgaan, dat je dan graag alsnog even langskomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, afspraak met vriendin naar de bios was eerder. Maar stel dat zij afzegt en ik dan naar de verjaardag van een vriend ga, is mijn gedrag dan ook niet netjes? Eigenlijk had ik toch met die vriendin afgesproken..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem die vriendin mee naar 't feestje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het nou juist het probleem! Zij wil niet mee, omdat zij die vriend van mij niet kent. Ze heeft zelfs gezegd dat als de situatie andersom was geweest, zij mij ook niet naar haar vrienden zou meenemen. Maar ja, ik denk dat we van het onderwerp afwijken.. Daarom dacht ik ook dat ik ook van 2walletjes zou eten, als ik haar meenam naar die verjaardag. Maar nu blijkt dus dat ik niet van 2walletjes eet en dat mijn situatie of mijn gedrag, heel anders heet.
In tweestrijd.

Je maakt misbruik van vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoezo maak je misbruik van vertrouwen als je nog op iemand moet wachten of diegene met je naar de bios gaat o.i.d., maar een ander jou wel ergens voor heeft uitgenodigd, terwijl je wel diegene hebt laten weten dat jij in tweestrijd (zoals jij het noemt) zit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa, als je netjes voorbehoud gemaakt hebt niet maar ik dacht in de vraag te lezen dat je dubbele plannen had. In dat geval noem je het "afspraken maken."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, nee.. Ik heb mijn vraag en uitleg zo neergezet, zodat men vanuit mijn positie de situatie zou bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah, je bent in dubio. Men zegt ook wel "in dubio staan." Het betekent dat er sprake van twijfel is over wat je doen zult. En anders is het een spagaat. "je ligt in een spagaat." Je weet wel met je benen ieder een kant op.
een probleem
12 jaar geleden
Iik zou probleem voorleggen aan beide aan vriend vragen of je de vriendin mag mee nemen.
En aan vriendin vragen of zei zin heeft in verjaardag feestje .
Zo zou ik het doen en in vervolg beter afspreken maken .
s6 ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
n kwestie van keuze maken uitstellen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slechte planning.

Je hoort je te houden aan de eerste afspraak. Laten we zeggen de vriendin en de film. Dan zeg je tegen de vriend van de verjaardag dat je al wat hebt afgesproken, maar dat die afspraak heeeel misschien niet doorgaat. Op die voorwaarde beloof je naar zijn verjaardag te komen, want hij zal snappen dat een eerdere afspraak geldt.