Wat is een gezonde manier om tot diep in de nacht te studeren?

Hallo,

Het komt regelmatig voor dat ik tot diep in de
nacht door moet studeren. Wat is er naast koffie
een krachtige oppepper om jezelf wakker te houden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het allerbeste kun je natuurlijk zorgen dat je niet tot diep in de nacht door moet studeren.

Het beste antwoord

Neem geregeld wat beweging. Ga bijv. om het uur een frisse neus halen door een blokje om te lopen en dan kun je er weer even flink tegenaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Energydrank zoals bijv. RedBull houdt mij dan tenmiste erg wakker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je tot diep in de nacht studeert slaap je waarschijnlijk tot ver in de ochtend uit. Het is een keuze voor een bepaald dag-nachtritme maar die kan terecht zijn als je je 's avonds beter kunt concentreren dan 's morgens.

Ik heb ervaring met nachtdiensten. Veel koffie en andere chemische oppeppers houden je uiteindelijk niet wakker maar zorgen voor schommelingen van je stemming en je bewustzijn. Dat kost energie die je liever niet kwijt bent. Drink liever thee en neem regelmatig een glas water om afvalstoffen af te voeren waardoor je helder blijft. Bovendien krijg je zo automatisch lichaamsbeweging omdat je naar het toilet moet. Matig ook je suikergebruik. Je hersenen hebben weliswaar glucose nodig maar meer dan matige hoeveelheden zoetigheid zorgen eveneens voor energievretende schommelingen van je fysiologie. Je kunt beter een volkorenboterham met kaas, wat soep of fruit eten als je trek hebt.