op welke leeftijd moet je je zorgen maken dat je nog niet ongesteld bent geworden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou bij 18 jaar toch erns naar de huisarts stappen!

Als je 16 bent is het mogelijk dat je nog niet ongesteld bent geworden, maar rond deze leeftijd zal ik me (als ik een meisje zou zijn) wel wat af gaan vragen. Toegevoegd na 35 minuten: Ik ken overigens iemand van 15 die nog maar net ongesteld is geworden.

Met een jaar of 17 zou ik echt ongerust worden. Maar meisjes ontwikkelen zich verschillend. Sommigen zien er met 13 al heel volwassen uit (qua lichaamsbouw), anderen beginnen pas na hun 16e vormen te krijgen. Je "naam" eindigt op 97. Als dat jouw geboortejaar is ben of word je dit jaar 14 jaar. Dan hoef je nog nergens ongerust over te zijn!!

Je hoeft je niet echt snel zorgen te maken. Want je kan ongesteld worden van ongeveer 10 jaar tot 17. Als het nog iets later is zou ik gaan opletten, maar niet echt zorgen maken. Maar als je boven de 20 jaar komt, dan moet je echt naar de huisarts gaan.

je moet je geen zorgen maken want je ben meestal voor de eerste keer ongesteld tussen de leeftijd 13-17 maar dat ligt er aan want je zij niet hoe oud jij was?

Mijn dochter was ruim 15 toen ze voor het eerst ongesteld werd. En toen ook gelijk goed! Maak je geen zorgen als je lichaam zich verder gewoon ontwikkeld. (borsten, schaam/okselhaar etc).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100