Hoe kom ik van een ontsteking in de monnikkapspier af?

Na een ongeluk lang geleden ontsteekt mijn monnikkapsspier regelmatig, er zit ook een chronische slijmbeursontsteking onder veroorzaakt door scheefstand ribben. Geen enkele arts/ fysio/ osteo etc. weet wat er aan te doen is. Op rontgenfoto's en mri was lang geleden geen afwijking te vinden. Misschien inmiddels wel maar dat weet ik niet. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik hier vanaf kan komen?

Het is ook dik aan de linker bovenkant en keihard, als er met een vinger ingedrukt wordt vlamt de ontsteking direct op. Brand ook heel erg.

TurfGraver
3 jaar geleden
Heel vervelend natuurlijk.
Maar als "Geen enkele arts/ fysio/ osteo etc. weet wat er aan te doen is." ben ik bang dat een onbekende op internet ook geen soelaas gaat bieden.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zijn de röntgenfoto's wel staand genomen? Als je op een tafel ligt, kunnen ze de afwijkingen namelijk niet zien. En dan zeggen ze dat je niks hebt, omdat ze het niet kunnen zien. Je moet dus echt staand voor het apparaat op de röntgenfoto zijn gekomen! Helaas weten niet alle ziekenhuizen dat...

Antwoorden (1)

Heb je wellicht een AC luxatie graad 3? Of graad 2?
Een fysiotherapeut die hier alles van weet is Sijmen Hacquebord, hij is erg goed. Ook Milan Andrlik is een goede fysiotherapeut, gespecialiseerd in schouderproblematiek. Hij weet ook alles over de trapeziusspier.
De beste arts op dit gebied is Johan Hens (Sint Niklaas, België). Als je in Nederland een arts zoekt, is Maarten van der List iemand die goed diagnoses kan stellen, maar hij doet helaas weinig aan behandeling. Je kunt op medische fora lotgenoten vinden.
Geef niet op, zoek door tot je de oplossing hebt. Dat gaat je lukken! Laat die rotpijn niet de baas worden in je leven. Ik wens je veel gezondheid en geluk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
IrisBla
3 jaar geleden
Jadi dankjewel voor je antwoord! de rontgenfoto's zijn wel staand genomen maar inmiddels zo'n 6 jaar geleden. Er was alleen wat artrose te zien volgens de arts...wat is een AC luxatie? Het rare is, op de mri scan en rontgenfoto's kwam de slijmbeursontsteking niet naar voren, die kwam er pas uit op een echo toen ik vroeg of ze naar die specifieke plek wilden kijken want ze zaten er weer naast. Ik woon in NL maar zoek wel echt een specialist die kan behandelen dus als ik daarvoor naar Belgie moet vind ik het geen probleem.