Ik heb de verwijsbrief van mijn arts al maar wat nu?

Er zijn een stuk of 10 plaatsen waar ik terecht kan maar allemaal met wachttijden. Ik heb me nu bij eentje online aangemeld. En dan moek ik dus maar wachten tot ik terug wordt gebeld? Wat doe ik dan in die tussentijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je ziektekostenverzekeraar kan bemiddelen om je wachttijd te verkorten.

Je kunt zelf ook af en toe bellen om te horen of er iemand heeft afgezegd voor de volgende dag of later die week. Je kunt dan misschien die plaats nemen.

Maar misschien moet je even na gaan welk ziekenhuis goed is in datgene dat jij nodig hebt van ze.

Want met name streekziekenhuizen willen nog wel eens blunderen in het op tijd stellen van de juist diagnoses en/of in de behandeling ervan.

Toegevoegd na 17 uur:
Mijn laatste zin is overigens geen nieuws.
Zie onderstaande link.
http://www.nursing.nl/verpleegkunde/kwaliteit-van-zorg/hygi-ne-en-infectiepreventie/maasstad-ziekenhuis/article/7178/multiresistente-bacterie

Toegevoegd na 17 uur:
Persoonlijk ben ik, na een aantal slechte ervaringen met streekziekenhuizen, ook gaan "shoppen" naar een goed bekendstaand ziekenhuis voor een bepaalde aandoening.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moest die laatste zin er nu echt bij?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja iggy42, die laatste zin moest er echt bij. Er worden te veel fatale blunders gemaakt in streekziekenhuizen. En met fataal bedoel ik dus daadwerkelijk fataal. Dodelijk dus. Het is heel hoog tijd dat streekziekenhuizen zich dat aantrekken en er eens heeeeeel hard aan gaan werken om dat te verbeteren OF om zich te gaan specialiseren zodat dergelijke ondeskundigheid niet meer KAN voorkomen. Dat je een minnetje geeft wanneer er negatief over streekziekenhuizen wordt geschreven is trouwens een vorm van manipulatie. Het heeft weinig te maken met de ervaring die mensen ergens mee hebben. Ik heb, om maar 1 voorbeeld te noemen, mijn moeder verloren omdat een of andere klungel van een internist bleef volhouden dat mijn moeder had wat er bovenaan haar lijstje veelvoorkomende darm-aandoeningen stond. Ze vertikte het om verder te kijken dan dat, hoewel nummer twee op haar lijst dodelijk was.
Binnen een half jaar was mijn moeder aan darmkanker overleden.
Dank je wel streekziekenhuis !
Te weinig ervaring met kanker en dat niet toe willen geven. Net als die klungels die de multiresistente bacterie infectie stil willen houden.
En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Breek me de bek niet open want ik stort hier een beerput uit over streekziekenhuizen. Ik zweer het je.

Andere antwoorden (2)

Je hoeft helemaal niks te doen, gewoon afwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je bij alle goede, wel even uitzoeken welke goed zijn, aanmelden, zodra je een oproep krijgt, zeg je de rest af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, laten we dat allemaal gaan doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je afbelt kan er een ander in jouw plaats, die hulpverlener houdt wel werk hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zyntex, ik zou je ook aanraden rond te kijken naar artsen en ziekenhuizen die goed aangeschreven staan.
Het is jouw leven waar op in gegrepen wordt.
Daar heb JIJ het laatste woord in. Niet de arts. Artsen werken vaak volgens een lijstje van veel voorkomende aandoeningen. Bij het stellen van een diagnose nemen ze als eerste optie vaak de bovenste van de lijst met ziekten/aandoeningen die past bij de symptomen. Dat is vrij normaal en geen ramp, maar wat wel een ramp is, dat zijn de artsen die voor hun gemak niet van die lijst af wijken. Artsen die niet kijken of er niet nog meer aan de hand is dan wat jij aan symptomen weet te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. Er loopt iemand pogingen te doen te censureren lijkt wel. (Minnetjes uitdelen aan mensen die een "hen onwelgevallige mening" hebben.)
Als het om mensenlevens gaat vind ik dergelijk gedrag niet in de haak. Dus een plus van mij voor het evenwicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat niet handig is, is nu al overal aanmelden.
Dat kost nodeloos resources. Eerst zelf je onderzoek doen wie de meest geschikte is voor wat jij nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat bedoel ik met eerst uitzoeken welke goed is.