Hoe schadelijk is 1 sigaret per dag?

Ik vroeg me dat af .... ps : heb wel lichte vorm van astma, maar verlang al een tijd naar een sigaret. Zal het te doen zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je naar een sigaret verlangt maar astma hebt, kun je wellicht zoiets doen als de e-smoker en als het gaat om de nicotine, plak je toch een pleister of kauw je op een kauwgompje?

Elke sigaret schijnt je 28 minuten van je leven te kosten. http://www.28minuten.nl/ Verder vraag ik me af of je je kunt beperken tot 1 sigaret per dag.

Vraag je goed af waarom je ernaar verlangt. Hoe ga je je voelen als je die ene hebt gerookt? Je 'pest jezelf' waarschijnlijk enorm door er 1 per dag te roken. Je lichaam proeft van de verslavende stof en gaat er (steeds meer) naar verlangen. Vervolgens ga je jezelf de hele dag die sigaret onthouden, tot het moment dat je die ene mag roken... Zit het de hele dag in je hoofd (mag het al? als ik m nu rook, mag ik de rest van de dag niet meer etc...) Lijkt mij niet te doen! En in die zin vooral schadelijk dat je misschien meer gestresst raakt en meer gaat roken.. door die ene..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100