wat is er aam de hand als je enorme pijn hebt plotseling bij het uitademen?

ik had de hele dag vandaag totaal geen last van een soort ziek gevoel (wel moe), maar toen ik een uurtje geleden op de fiets zat, kreeg ik na 1 km fietsen, niet eens op een hoog tempo, opeens enorme pijn bij mijn linkerborst, bij mijn long. het uitademen deed vooral heeel veel pijn, het was haast ondragelijk, als het niet af en toe even iets minder werd zou ik gek worden. maar het werd dus af en toe even minder, maar daarna kwamen de steken weer in alle heftigheid terug, en ook bij het inademen ging het pijn doen. ik hield zoveel mogelijk mijn adem in, en ademde dan zo snel mogelijk weer uit en in om nog enigzins de pijn te kunnen verdragen. dit alles heeft een uur volgehouden en toen was het, net zo plotseling als het kwam, opeens weer weg.
weet iemand wat dat kan zijn? en hoe het kan komen? ik weet zeker dat ik niks verkeerds heb gegeten ofzo, maar het waren dus ook mijn longen die pijn deden, niet mijn maag..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Waarschijnlijk een tussenribspiertje dat in de kramp schoot. Soms helpt het om diep in te ademen en dat lang vast te houden, doet even pijn maar helpt soms wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Soms heb ik dat ook na, of tijdens zwemmen. Bij mij helpt meestal; door je neus inademen, door je mond uit. Dan houd je je ademhaling op controle.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan je beter even naar de dokter gaan. Je hoeft je er echt niet voor te schamen ofzo. Hij/zij kan je vast wel helpen! :)
Waarschijnlijk een verhoogde spierspanning in de spieren die je gebruikt bij de ademhaling waarbij de pijn voornamelijk zit op de aanhechting van de spier d.m.v. de (spier)pees aan het bot. In dit geval aan rib(ben), borstbeen of wervel(s).